SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy edycji raportu i diagnozy |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-PEDT-PERD-Ć_pNadGenD9415 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | doktoranckie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z metodyką przygotowania raportów i diagnoz w oparciu o badania empiryczne. Wyposażenie w umiejętność tworzenia prawidłowej struktury raportów, doboru adekwatnych form prezentacji wyników, tworzenia syntezy ustaleń empirycznych i formułowania dyrektyw praktycznych.
brak
1. Raport z badań (forma prezentacji ustaleń empirycznych w projektach badawczych)
2. Cechy dobrego raportu
3. Struktura raportu
4. Executive summary (streszczenie z najważniejszymi ustaleniami i dyrektywami praktycznymi)
5. Modele pisania raportów
6. Strona wizualna raportu
7. Struktura raportów metodologicznych (niezbędne elementy i opisy procedur badawczych)
8. Przygotowanie raportu metodologicznego
9. Przygotowanie raportu z badań
10. Zasady etyczne propagowania wyników badań
Praca z tekstem źródłowym (raporty, diagnozy), udział w dyskusji, warsztaty (przygotowanie raportu), prezentacja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie z oceną |
Tak |
Przygotowanie projektu raportu |
Przygotowanie raportu z badań empirycznych. Ocenie podlegać będą następujące elementy: poprawna struktura raportu, język, rzetelność, odpowiedni układ graficzny, samodzielność wykonania pracy, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące przygotowanego raportu oraz prezentacja tej pracy na zajęciach. |
Przygotowanie recenzji |
Przygotowanie recenzji z zewnętrznego raportu z badań (indywidualnie) |
Zasady uzyskania oceny z ćwiczeń |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z projektu raportu (80%) oraz recenzji z raportu (20%) |
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 25-04-2018 07:05)