SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign Language: English - course description

General information
Course name Foreign Language: English
Course ID 09.1-WH-WHP-JON/JA3-Ć-S14_pNadGenA2UDO
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Polish Philology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Rienk Vierstra
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Cykl praktycznych ćwiczeń z języka angielskiego doskonalących umiejętność porozumiewania się w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, prowadzących do uzyskania kompetencji komunikacyjnej i językowej. Wprowadzenie podstawowej terminologii nauk humanistycznych i społecznych. Uzyskanie znajomości języka obcego na poziomie biegłości B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1 według skali ESOKJ.

Scope

  1. Nauka i studia w krajach angielskojęzycznych (różnice i podobieństwa w zakresie systemów i organizacji, list o charakterze formalnym i nieformalnym: życiorys, list motywacyjny, notatka, e-mail).
  2. Obyczajowość i tradycje w krajach angielskojęzycznych w zestawieniu z doświadczeniami własnego kraju (święta religijne i inne, formułowanie życzeń, zaproszeń, podziękowań- forma ustna i pisemna, nieoficjalna rozmowa telefoniczna).
  3. Człowiek a media, sztuka, literatura, film, ... ( współczesne środki przekazu i przetwarzania informacji).
  4. Człowiek, jego uczucia, emocje i pragnienia (wyrażanie zadowolenia i niezadowolenia, sympatii i antypatii, pewności, niepewności, przypuszczenia, aprobaty, dezaprobaty, formułowanie opinii oficjalnych i prywatnych).

Teaching methods

Metoda komunikacyjna; praca z tekstem źródłowym, tekstem prasowym; dyskusja, dialog, symulacja, odgrywanie ról, burza mózgów, gry dydaktyczne, wywiad, praca w parach i grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie kontroli bieżącej – ustnej oraz kontroli okresowej – pisemnej ( testy cząstkowe, sprawdziany). Uzyskanie minimum 60% z testów, prezentacji itp. Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz wykonanie wszystkich zadań lub projektów określonych przez prowadzącego.

Recommended reading

  1. Alexander, L.G. A First Book in Comprehension, Precis and Composition. OUP, Oxford, 1989.
  2. Alexander, L.G. Developing skills. Longman/PWN, Warszawa, 1997.
  3. Cambridge Preliminary English Tests, Handbook, Sample Papers for updated examination in March, 2004, University of Cambridge ESOL examinations. CUP, 2005.
  4. Dooley, J., Evans, V. Grammarway, Swansea, 1998.
  5. Latham-Koenig, C. New English File. OUP, Oxford, 2006.
  6. Soars, L and J. Headway Intermediate Fourth Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.
  7. Soars, L and J. Headway Pre-Intermediate Third Edition, Student’s Book. OUP, Oxford, 2009.

Further reading

  1. Jones, L. New Progress to Proficiency. CUP, Cambridge, 2005.
  2. Oxford Collocations, dictionary for students of English. OUP, Oxford, 2005.
  3. Phrasal Verbs, dictionary for learners of English. OUP, Oxford, 2001.
  4. Vince, M., and Sunderland, P. Advanced Language Practice. Macmillan, Oxford, 2003.
  5. Murphy, R. English Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2004.
  6. Murphy, R. Essential Grammar in Use. CUP, Cambridge, 2006.

Notes

brak


Modified by dr Krystian Saja (last modification: 02-05-2018 10:40)