SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie1 |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-BezP- ZKP1 |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Bezpieczeństwo narodowe |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Nabycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do wykorzystania metod zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie ze szczególnym uwzględnieniem funkcji planowania bezpieczeństwa. Studenci opisują sytuacje planistyczne.
Wiedza szkolna z zakresu matematyki i rachunku prawdopodobieństwa.
Wykład: : Planowanie jako zadanie kierownicze a proces planowania (zadania kierownicze,wymagania
względem kadry kierowniczej, zadanie kierownicze „Określać cele“, zadanie kierownicze „Planować
osiągnięcie celu“, proces planowania), metody planowania przy wielu kryteriach (sytuacja planowania,
możliwe przypadki decyzyjne, reguły decyzyjne przy porządkowych skalach oceny, reguły decyzyjne przy metrycznych skalach oceny), metody planowania w warunkach niepewności (niepewność, sytuacja planowania, reguły decyzyjne przy nieznanym prawdopodobieństwie, reguły decyzyjne przy znanym prawdopodobieństwie), niezawodność systemów technicznych (typy problemów, podstawowe struktury systemu, zwiększanie niezawodności systemów).
Ćwiczenia: Planowanie jako zadanie kierownicze, metody planowania przy wielu kryteriach (sytuacja
planowania, możliwe przypadki decyzyjne, reguły decyzyjne przy porządkowych skalach oceny, reguły
decyzyjne przy metrycznych skalach oceny), metody planowania w warunkach niepewności (niepewność, sytuacja planowania, reguły decyzyjne przy nieznanym prawdopodobieństwie, reguły decyzyjne przy znanym prawdopodobieństwie).
Wykład: wykład konwencjonalny, pokaz.
Ćwiczenia: metoda przypadków, ćwiczenia.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Weryfikacja efektów kształcenia przebiega w formie zaliczenia - odpowiedź ustna .
Pytania odnoszą się do wiedzy przekazanej na wykładzie i umiejętności zdobytych na ćwiczeniach.
Zasady ustalania oceny: 0-17 pkt. „ndst”, 18-23 pkt. „dst”, 24-29 pkt. „dst+”, 30-34 pkt. „db”, 35-37 pkt. „db+”,38-40 pkt. „bdb”.Ćwiczenia służą przekazaniu opisanych wyżej umiejętności. Studenci otrzymują przed każdymi zajęciami zestaw ćwiczeń. Mają wcześniej czas na przygotowanie się do nich w domu. Metodyka i wyniki są później kontrolowane na zajęciach
1. Zellmer Gernot, Risiko Management, Verlag die Wirtschaft 1990.
2. Krauze M., System bezpieczeństwa Polski, AON, Warszawa 1994.
3. Krzyżanowski L., Podstawy nauki o organizacji i zarządzaniu, PWN, Warszawa1994.
4. Szeremietiew R., Strategia narodowego bezpieczeństwa, Bellona, Warszawa 2000.
5. Zellmer G., Skrypt do przedmiotu Planowanie bezpieczeństwa,
1. Rutkowski C., Kasprzewski A., Siły zbrojne w sytuacjach kryzysowych, AON, Warszawa 2000.
2. Świniarski J., O naturze bezpieczeństwa, Umak, Warszawa 1997.
Zmodyfikowane przez dr Renata Maciejewska (ostatnia modyfikacja: 27-05-2018 09:29)