SylabUZ

Generate PDF for this page

Elements of Pegagogical Therapy - course description

General information
Course name Elements of Pegagogical Therapy
Course ID 05.7-WP-PPOW-ETP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Protective and educational pedagogy
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aneta Rudzińska-Rogoża
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Wyposażyć w elementarną wiedzę na temat objawów specyficznych trudności w uczeniu się oraz podstawowe umiejętności związane z pracą terapeutyczno-wychowawczą.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii ogólnej.

Scope

  1. Pojęcie i wyznaczniki nieprawidłowego rozwoju psychoruchowego dziecka.

2. Symptomatologia specyficznych trudności w uczeniu się.

3. Podstawy pracy terapeutyczno-wychowawczej z dzieckiem z trudnościami rozwojowymi.

Teaching methods

wykład, metoda przypadków, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena przygotowania i aktywnego udziału w ćwiczeniach.

Przygotowanie pracy pisemnej z zakresu treści realizowanych na zajęciach.

Recommended reading

Bognanowicz M. Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. WSiP, Warszawa 1991,

Bogdanowicz M., Adryjanek A. Uczeń z dysleksją w szkole. OPERON, Gdańsk 2004,

Bognadowicz M., Adryjanek A. Uczeń z dysleksją w domu. OPERON, Gdańsk 2007,

Kaja B. Zarys terapii dziecka.

Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.

Further reading

Hallowell E. M., Ratey J.J., Jak żyć z ADHD, Poznań, 2007

Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. WSiP, Warszawa 1994

Sinica M., Rudzińska – Rogoża A., W kręgu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania. Zielona Góra 2005

Każdorazowo uaktualniana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 17-05-2018 12:50)