SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogical diagnosis of gifted and creative children - course description

General information
Course name Pedagogical diagnosis of gifted and creative children
Course ID 05.0-WP-TPiPZ-DPDZiT
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozowania dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami wykorzystywania dostępnych narzędzi diagnostycznych. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.

 

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.

Scope

Psychologiczne, strategiczne i nominacyjne metody identyfikacji.

Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciel z dzieckiem zdolnym.

Diagnozowanie dzieci twórczych. Uczniowie zdolni i twórczy z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Syndrom nieadekwatnych osiągnięć dzieci zdolnych i twórczych

Opieka psychologiczna i pedagogiczna nad osobami zdolnymi i twórczymi.

Prezentacja programów terapeutycznych wykonanych przez studentów do samodzielnie przeprowadzonych diagnoz.

Teaching methods

Wykład konwencjonalny, problemowy

Ćwiczenia  - praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz zaprojektowanie sytuacji edukacyjnej dla dzieci zdolnych i twórczych  (50% składowej zaliczenia).

Ocena końcowa jest oceną z wykładów

Recommended reading

  1. Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.
  2. Limont  W., Uczeń zdolny. Jak go rozpoznawać i jak z nim pracować, Sopot, 2010.
  3. M. Magda-Adamowicz, I. Pszenda, Trening twórczości a umiejętności zawodowe, Toruń 2011.

Further reading

  1. Uszyńska-Jarmoc J., Podróże – skarby - przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samodzielności oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci z klas I-III, Białystok 2005.
  2. Szmidt K.J., Elementarz twórczego życia, Warszawa 1997

 

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 22:22)