SylabUZ

Generate PDF for this page

Wykład monograficzny: Kierowanie zmianą - course description

General information
Course name Wykład monograficzny: Kierowanie zmianą
Course ID 05.0-WP-TPiPZ-WMKZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit

Aim of the course

  1. Poszerzenie wiedzy w zakresie kompetencji  zaliczanych do inteligencji emocjonalnej
  2. Rozwijanie zdolności identyfikowania własnych uczuć,  przewidywania własnych reakcji w sytuacjach  zawodowych oraz  rozpoznawania uczuć pracowników i reagowanie na ich podstawowe potrzeby
  3. Kształcenie umiejętności wykorzystania wpływu osobistego do kierowania pracownikami

Prerequisites

Brak

Scope

  • Charakterystyka procesu zmiany, prawidłowości i uwarunkowania
  • Zachowanie pracowników w sytuacji zmiany
  • Strategia wprowadzania zmian i planowanie zmiany
  • Radzenie sobie z oporem wobec zmian
  • Jak rozwijać zdolność szkoły (jako organizacji) do uczenia się i zmiany

Teaching methods

Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, pogadanka, prezentacja multimedialna/ poster), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, burza mózgów). 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (50%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (50%składowej zaliczenia).

Ocena końcowa jest oceną z wykładów

Recommended reading

  • Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 1995.
  • Czerepaniak-Walczak M., Miedzy dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1995.
  • Elsner D, Kierowanie zmianą w szkole, wyd. CODN, Warszawa 2005.
  • Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą, PWN, Warszawa2006.
  • Nowosad I., Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły, IBE, Warszawa 2003.
  • Ornstein A.C., Hunkins F.P., Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa 1998.
  • Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, red. E. Potulicka, Eruditus, Poznań 2001.
  • Szkoła jako ucząca się organizacja. Szansa dla ambitnych, (red.) D. Elsner, Chorzów 2003.
  • Tuohy D., Dusza szkoły. O tym co sprzyja zmianie i rozwojowi, PWN, Warszawa 2002.

Further reading

Pozycje każdorazowo podawane przez prowadzącego

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 22:29)