Poszerzenie wiedzy w zakresie kompetencji zaliczanych do inteligencji emocjonalnej
Rozwijanie zdolności identyfikowania własnych uczuć, przewidywania własnych reakcji w sytuacjach zawodowych oraz rozpoznawania uczuć pracowników i reagowanie na ich podstawowe potrzeby
Kształcenie umiejętności wykorzystania wpływu osobistego do kierowania pracownikami
Prerequisites
Brak
Scope
Charakterystyka procesu zmiany, prawidłowości i uwarunkowania
Zachowanie pracowników w sytuacji zmiany
Strategia wprowadzania zmian i planowanie zmiany
Radzenie sobie z oporem wobec zmian
Jak rozwijać zdolność szkoły (jako organizacji) do uczenia się i zmiany
Teaching methods
Metody asymilacji wiedzy (dyskusja, pogadanka, prezentacja multimedialna/ poster), metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda problemowa, burza mózgów).
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Wykład zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (50%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (50%składowej zaliczenia).
Ocena końcowa jest oceną z wykładów
Recommended reading
Arends R.I., Uczymy się nauczać, Warszawa 1995.
Czerepaniak-Walczak M., Miedzy dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1995.
Elsner D, Kierowanie zmianą w szkole, wyd. CODN, Warszawa 2005.
Fullan M., Odpowiedzialne i skuteczne kierowanie szkołą, PWN, Warszawa2006.
Nowosad I., Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły, IBE, Warszawa 2003.
Ornstein A.C., Hunkins F.P., Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa 1998.
Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, red. E. Potulicka, Eruditus, Poznań 2001.
Szkoła jako ucząca się organizacja. Szansa dla ambitnych, (red.) D. Elsner, Chorzów 2003.
Tuohy D., Dusza szkoły. O tym co sprzyja zmianie i rozwojowi, PWN, Warszawa 2002.
Further reading
Pozycje każdorazowo podawane przez prowadzącego
Notes
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 22:29)