SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminarium - projektowanie dydaktyczne - course description

General information
Course name Seminarium - projektowanie dydaktyczne
Course ID 05.0-WP-TPiPZ-SPD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 10
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych. Etapy badań pedagogicznych. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza. Precyzowanie problemów badawczych, hipotez. Określanie metod, technik prowadzenia badań i formułowanie narzędzi.

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości, terapii pedagogicznej.

Scope

Specyfika studiów nad literatura przedmiotu.  Zasady i rodzaje poznania naukowego. Cele i zadania poznania teoretycznego. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego. Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu.  Pojęcie i klasyfikacja metod, technik i narzędzi badawczych. Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów.  Analiza tekstów specjalistycznych.  Interpretacja publikacji naukowych.  Etapy badań pedagogicznych  Uogólnianie danych ze studiów literatury oraz wnioski i postulaty. Specyfika, cel i zasady badań pedagogicznych.  Etapy badań pedagogicznych. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza.

Teaching methods

praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projektowanie badań naukowych lub pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, działanie w praktyce, analiza uzyskanych wyników badan własnych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium  zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia)i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz wykonania poniżej podanych zadań (po 10% składowej zaliczenia):

1) indywidualnej pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub  2) badań pedagogicznych.

3) Zrealizowanie projektu. 4) Wyciągnięcie wniosków z badań i sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej i dalszych badań naukowych. 5) Napisanie pracy dyplomowej.

Ocena końcowa jest oceną z seminarium

Recommended reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Krak1 2000;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Further reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997.

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 22:15)