SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychologiczne podstawy diagnozy i terapii - course description

General information
Course name Psychologiczne podstawy diagnozy i terapii
Course ID 05.0-WP-TPiPZ-PPDiT
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jerzy Herberger
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit with grade
Class - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie słuchaczy w umiejętności diagnozy i podejmowania kontaktu terapeutycznego.

Prerequisites

Brak

Scope

Wykłady

Diagnoza w kontakcie terapeutycznym. Diagnoza poprzez wywiad i wnioskowanie. Stosowanie zasad komunikacji w celu pogłębienia diagnozy. Podstawowe zasady terapeutyczne w kontakcie indywidualnym, grupowym i rodzinnym.

Ćwiczenia

Podstawowe zasady diagnozy i terapii w ujęciu behawioralnym, psychodynamicznym, humanistycznym i poznawczym. Osobowość terapeuty, jako czynnik ograniczający / wzbogacający oddziaływania na klienta (autodiagnoza w oparciu o Autoportret Osobowości J. Oldhama i L. Morrisa). Implikacje diagnostyczne i terapeutyczne tzw. podejścia systemowego.

Teaching methods

Wykład – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, pokaz.

Ćwiczenia – dyskusja, praca z tekstem źródłowym, klasyczna metoda problemowa, metody aktywne, projekt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia – średnia arytmetyczna oceny przygotowania, aktywnego udziału w zajęciach, pracy zaliczeniowej (projekt) oraz oceny z kolokwium (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).

Wykład – kolokwium pisemne z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).

Na ocenę końcową z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Recommended reading

  1. Bogdanowicz M., Psychologiczne podstawy logopedii, [w] Logopedia – pytania i odpowiedzi, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 2003.
  2. Czabała C., Czynniki leczące w psychoterapii, Warszawa 1997.
  3. Sękowa H., Psychologia kliniczna, Warszawa 2006.

Further reading

  1. Okun B.: Skuteczna pomoc psychologiczna, Warszawa 1996.

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 11:10)