SylabUZ

Generate PDF for this page

Developmental Psychology - course description

General information
Course name Developmental Psychology
Course ID 05.0-WP-TPiPZ-PR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jerzy Herberger
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie słuchaczy z wybranymi zagadnieniami z psychologii rozwojowej.

Prerequisites

Podstawy psychologii

Scope

Wykłady

Współczesne rozumienie przedmiotu psychologii rozwoju. Psychologia rozwojowa a psychologia rozwoju, paradygmat psychologii rozwoju. „Zmiana w czasie” – podstawowy termin psychologii rozwoju.

Ćwiczenia

Rodzaje i cechy zmian rozwojowych. Neopsychoanalityczne teorie związków z obiektem (D. Winnicot, M. Mahler, M. Klein) i teoria przywiązania (J. Bowlby, M. Ainsworth). Neo-piagetowskie teorie rozwoju dziecka (L. Kohlberg. R. Siegler). Dialektyka rozwoju jako procesu wielopoziomowego i wielopłaszczyznowego (E. Erikson, M. Tyszkowa,  Baltes).

Teaching methods

Wykład – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, pokaz.

Ćwiczenia – dyskusja, praca z tekstem źródłowym, klasyczna metoda problemowa, metody aktywne, projekt

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia – średnia arytmetyczna oceny przygotowania, aktywnego udziału w zajęciach, pracy zaliczeniowej (projekt) oraz oceny z kolokwium (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).

Wykład – kolokwium pisemne z problematyki wykładów (90% poprawnych odpowiedzi – ocena bdb, 75% – db, 60% – dst).

Na ocenę końcową z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Recommended reading

  1. Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań 2003.
  2. Trempała J., Modele rozwoju psychicznego, Bydgoszcz 2000.

Further reading

  1. Birch A., Psychologia rozwojowa w zarysie: od niemowlęctwa do dorosłości, Warszawa 2001.

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 11:14)