SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Koncepcje zarządzania |
Kod przedmiotu | 04.0-WZ-ZarzD-KZ |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat współczesnych koncepcji zarządzania, w tym próba ich uporządkowania i kategoryzacji oraz ukazanie związków i zależności pomiędzy poszczególnymi koncepcjami. Program zajęć umożliwia studentom rozumienie założeń klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania oraz ich zastosowanie w wyjaśnianiu i rozwiązywaniu problemów z zakresu zarządzania organizacją.
znajomość podstaw zarządzania
W ramach prowadzonych wykładów: wyjaśnienie pojęć – koncepcja, metoda, metodyka, przedstawienie problemu ewolucji koncepcji i metod zarządzania: szkoła mechanistyczna, podejście humanistyczne, podejście sytuacyjne, podejście systemowe. Wykorzystanie wybranych metod zarządzania i technik kontroli menedżerskiej do rozwiązywania problemów organizacji. Współczesne koncepcje i metody zarządzania: zarządzanie zasobami ludzkimi, systemy motywowania, zarządzanie kulturą organizacji, koncepcje zorientowane na jakość, zarządzanie zaufaniem, różnorodność i zarządzanie różnorodnością. Paradygmaty zarządzania: procesami, zarządzania relacjami i zarządzania zmianą.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: wybrane metody zarządzania i techniki kontroli menedżerskiej do rozwiązywania problemów organizacji i zarządzania. Współczesne koncepcje i metody zarządzania (zarządzanie zmianą, negocjacje – rozwiązywanie konfliktów, benchmarking, outsourcing, lean management, społeczna odpowiedzialność biznesu, organizacja oparta na wiedzy). Analiza praktycznych problemów w ramach studium przypadku. Moderowanie tematu poświęconego prezentacji i zastosowaniu jednej lub kilku koncepcji zarządzania.
Wykład konwencjonalny i problemowy, (rzutnik, foliogram), prezentacja multimedialna. Ćwiczenia: praca indywidualna, praca w zespołach zadaniowych, moderowanie tematu, analiza studium przypadku, klasyczna metoda problemowa
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - zaliczenie z oceną, ćwiczenia - zaliczenie z oceną. Zaliczenie wykładu w formie pisemnej. Opis trzech pytań z listy zagadnień obowiązujących do egzaminu. Zagadnienia podane będą studentom miesiąc przed egzaminem. Na zaliczenie ćwiczeń składa się: kolokwium (50%), ocena za moderowanie tematu (30%), aktywność na zajęciach (10%). Ocena za moderowanie tematu uwzględniać będzie wiedzę merytoryczną, określenie priorytetów służących realizacji zadania oraz umiejętności formułowania własnej opinii i przygotowania wystąpień ustnych. Na ocenę końcowa składa się ocena z wykładu (50%) i ćwiczeń (50%).
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wiesław Danielak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-05-2018 17:23)