SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki |
Kod przedmiotu | 09.1-WZ-ZarzD-JN |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Opanowanie języka obcego na poziomie B2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: potrafi udzielać szczegółowych informacji i określać konkretne potrzeby w środowisku pracy, potrafi skutecznie zaprezentować własny punkt widzenia, np. w odniesieniu do produktu, w przypadku zwracanie się z prośbą o coś, skutecznie radzi sobie z nieoczekiwanymi reakcjami i trudnościami; rozumie przekaz informacji medialnej publikowanej w radio i telewizji
Czytanie: rozumie korespondencję w języku standardowym i specjalistycznym, potrafi zrozumieć większość raportów związanych z pracą zawodową, rozumie cel instrukcji i procedur, potrafi dokonywać ich oceny i proponować zmiany; potrafi czytać z wykorzystaniem słownika teksty profesjonalne publikowane w prasie i w Internecie oraz teksty specjalistyczne
Pisanie: potrafi sporządzać notatki dal celów osobistych jak i dla innych pracowników, potrafi prowadzić korespondencję, przy czym większość popełnianych błędów nie zakłóca znaczenia tekstu, potrafi sporządzić raport, sformułować temat pracy magisterskiej oraz napisać streszczenie.
Znajomość języka obcego na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego
Teksty autentyczne (prasa, publikacje naukowe, nagrania audio i video) dotyczące zasadniczych elementów studiów: rozwój zawodowy w businessie, informatyka w zarządzaniu, zarządzanie jakością, zarządzanie projektami, sprzedaż i marketing, kontrola finansowa, prowadzenie rozliczeń, korzystanie z literatury obcojęzycznej i źródeł obcojęzycznych dla celów studiowania.
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Opanowanie języka obcego na poziomie B2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej potwierdzone uzyskaniem wyniku minimum 60% w trakcie kolokwium zaliczeniowego
Jotzo S., Loibl B., Schritte international in Beruf, Hueber Verlag, 2010
Krause W., Geschäftskontakte, Langenscheidt, 2003.
Lauscher R., Berufssprache Deutsch, Verlag für Deutsch, 2006.
Riegler-Poyet, M. Straub B., Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch, Klett, München 2013.
Schlenker W., BraunertJ., Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs, Kurs- und Lehrbuch, Lektor Klett, 2010.
Magazin Deutschland i Der Spiegel- wybrane artykuły o aktualnych wydarzeniach politycznych i ekonomicznychKrause W., Geschäftskontakte, Langenscheidt, 2003.
Zmodyfikowane przez mgr Krzysztof Wieliczko (ostatnia modyfikacja: 27-05-2018 08:23)