SylabUZ

Generate PDF for this page

Personal Development Workshop: Assertiveness Training - course description

General information
Course name Personal Development Workshop: Assertiveness Training
Course ID 14.4-WH-CDFP-WROA-S16
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Coaching and philosophical counseling
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 6
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Kubicka-Jakuczun
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zajęcia mają na celu rozwinięcie u studentów umiejętności asertywnej komunikacji oraz autoprezentacji. Poprzez ukazanie znaczenia relacji i komunikacji w grupie oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów interpersonalnych wsparte zostaną umiejętność współpracy i dialogu społecznego W trakcie zajęć studenci zaznajamiają się także z procedurami i technikami poprawiającymi ekspresyjność i elastyczność zachowań. Wzmacniając zdolności zarówno intrapersonalne jak i interpersonalne, rozpoznają własne wzorce funkcjonowania w interakcjach indywidualnych i grupowych, nabywając przy tym umiejętności psychospołecznych niezbędnych do pracy w zawodzie coacha.

Prerequisites

brak

Scope

Rozwój umiejętności własnych potencjałów. Treningi otwierające i stymulujące własny rozwój. Analiza indywidualnych potencjałów rozwojowych. Asertywność - podstawowe pojęcia, cechy zachowań asertywnych. Terytorium  psychologiczne. Asertywny monolog wewnętrzny i samoocena. Asertywny sposób komunikacji.  Odmawianie i obrona swoich praw. Wyrażanie oraz przyjmowanie pochwał i krytyki. Asertywne wyrażanie gniewu i złości. Wyrażanie opinii i przekonań oraz próśb i oczekiwań. Inicjatywa w kontaktach społecznych. Cechy skutecznej autoprezentacji. Skuteczna autoprezentacja w różnych kontekstach. Trema, stres i radzenie sobie z nimi. Rozwój współpracy i dialogu społecznego.

Teaching methods

Burza mózgów, ćwiczenia laboratoryjne, dyskusja, praca w grupach, symulacja laboratoryjna, prezentacje multimedialne, studium przypadku, metoda projektu

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z oceną na podstawie oceny z projektu warsztatu przygotowanego na potrzeby zajęć oraz ocen cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta.

Recommended reading

  1. Alberti R. i Emmons, M., Asertywność, Gdańsk ,2008
  2. Rogers J., Coaching, Gdańsk, 2012
  3. Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Warszawa, 2000
  4. McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego Porozumiewania się, Gdańsk, 2007

Further reading

1.      Adler R.B., Rosenfeld L.B, Proctor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, Poznań 2002.

2.      Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, Warszawa 2002

3.      Aronson E., Akert R., Wilson T., Psychologia społeczna, Poznań 1997.

Notes


Modified by dr Dariusz Sagan (last modification: 30-05-2018 14:52)