SylabUZ
Course name | Komiks |
Course ID | 03.1-WA-SWD-Kom-S18 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to Master of Arts degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Student uczy się integracji doświadczeń z różnych przedmiotów z programu studiów w celu realizowania prac plastycznych - plansz lub przestrzennych komiksów. Program semestru rozwija wcześniejszą wiedzę opartą o reguły i tradycję budowy komiksu i próbuje twórczo wykorzystać je w celu zmiany ich jakości i znaczeń. Realizujemy to przez zastosowanie metod sztuk wizualnych i eksperymentów w odniesieniu do komiksu konwencjonalnego: narracja linearna jest przekształcana w symultaniczną lub zaburzana, manipulacja czasem następstw w sekwencji kadrów za pomocą kierunku czytania i operowania płaszczyzną, stosowanie metody ograniczania środków wyrazu, zmiana ról form ikono-lingwistycznych, stosowanie niekonwencjonalnych stylów malarskich i rysunkowych w budowie kadru. Celem ostatecznym jest zastosowanie komiksu jako artystycznej wypowiedzi twórczej w opozycji do tradycji i wypraktykowanych w kulturze masowej konwencji.
Podstawowe umiejętności i wiedza w zakresie budowy komiksu.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Przekraczanie granic konwencji i tradycji w zakresie komiksu.
Komiks jako autorska i zindywidualizowana wypowiedź artystyczna w zakresie pomysłu i formy.
Zastosowanie i integracja umiejętności z innych dziedzin artystycznych w praktyce komiksu autorskiego.
Dobór stylu i konwencji do realizacji.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nauka organizacji pracy i systematyki właściwej dla tematyki zajęć.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości rysunków.
Sztuka i percepcja wzrokowa, R. Arnheim,Warszawa 1979
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu artystycznego realizowane w ramach międzynarodowych ruchów artystycznych Constrained comics oraz OuBaPo
Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 06-06-2018 21:57)