SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Praktyczna nauka języka niemieckiego II |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FGD-PN2- 16 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 8 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Praktyczna nauka języka niemieckiego II - Konwersacje - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego II - Ćwiczenia z tekstem - Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Praktyczna nauka języka niemieckiego II - Egzamin - Egzamin | 0 | 0 | 0 | 0 | Egzamin |
Celem podstawowym modułu „Praktyczna Nauka Języka Niemieckiego” jest utrwalenie, poprawienie, jak i pogłębianie umiejętności językowych w zakresie mówienia, pisania, prawidłowego zrozumienia oraz analizy tekstów pisanych oraz słuchanych. Studenci powinni władać językiem niemieckim nie tylko w stopniu komunikatywnym, ale przede wszystkim wyuczyć się, wyćwiczyć, posiąść warsztat rozmowy oraz pisania na wysokim poziomie językowym, co umożliwi im prowadzenie pisemnych i ustnych debat na różne tematy z życia społecznego, politycznego, codziennego czy kulturalnego. Moduł PNJN składa się z dwóch bloków/konwersatoriów:
1) konwersacji, oraz
2) ćwiczeń z tekstem.
Cel przedmiotu: konwersacje
Celem zajęć jest wyćwiczenie i doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem niemieckim w różnych sytuacjach życiowych, jak i w dyskursach popularno-naukowych. Student powinien swobodnie używać języka niemieckiego w dyskusjach, rozmowach, dłuższych wywodach o charakterze monologu czy też argumentacji na wybrany przez siebie bądź narzucony przez prowadzącego temat. Innym z celów zajęć jest przezwyciężenie tzw. strachu przed stosowaniem języka obcego, animowanie do posługiwania się nim, w czym pomocnym narzędziem mogą być idiomy, związki frazeologiczne oraz przybliżenie sformułowań znanych z języka potocznego.
Cel przedmiotu: ćwiczenia z tekstem
Celem zajęć jest wyćwiczenie umiejętności samodzielnej pracy z tekstem źródłowym. Doskonalone mają być umiejętności w zakresie prawidłowego rozumienia tekstu wyjściowego – zarówno pisanego, jak i mówionego oraz analizowanie ich. Dzięki skupieniu się na dokładnym zbadaniu materiału tekstowego usprawnione zostają zdolności w pisemnym wypowiadaniu i komunikowaniu się, w konstruowaniu wywodów przyczynowo-skutkowych oraz argumentowaniu „za-przeciw” na podstawie przeczytanego/usłyszanego/zrozumianego tekstu.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie C1.
Konwersacje: tematyka życia codziennego; tematyka kulturalna; tematyka polityczna; tematyka społeczna; problemy młodzieży; historia
Ćw. z tekstem: kultura życia codziennego; kultura (literatura, film); tematyka polityczna; tematyka społeczna
Konwersacje: metoda sytuacyjna, metody ekspresyjne, metoda interaktywna, metoda problemowa, praca w grupach, dyskusja, nauka argumentacji, scenki dydaktyczno-refleksyjne, tzw. Rollenspiele, burza mózgów
Ćw. z tekstem: praca z tekstem, praca na podstawie tekstu źródłowego, praca na podstawie tekstu słuchanego, praca w grupach, opis wyjaśniający, opis podsumowujący
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
aktywny udział w zajęciach, zaliczenie kolokwium, zaliczenie zaliczenie wypowiedzi pisemnej, wypracowanie, zaliczenie prac domowych, zaliczenie wystąpień ustnych, ocena udziału w panelach dyskusyjnych (debatach)
Zmodyfikowane przez dr hab. Cezary Lipiński, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 07-09-2018 18:59)