SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Praktyka - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Praktyka
Kod przedmiotu 04.4-WZS-TiRP-P
Wydział Wydział Nauk Biologicznych
Kierunek Turystyka i rekreacja
Profil praktyczny
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 6
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Paweł Czechowski
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Praktyka 0 0 - - Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Celem praktyk zawodowych jest praktyczne poznanie zasad funkcjonowania przedsiębiorstw funkcjonujących w branży turystycznej (m.in. biura podróży, hotele i inne obiekty noclegowe, instytucje i przedsiębiorstwa organizujące usługi rekreacyjne, sportowe i kulturalne i z zakresu profilaktyki zdrowotnej, administracja samorządowa) oraz połączenie wiedzy teoretycznej z zakresu studiów z praktyką.

Wymagania wstępne

Zaliczenie przedmiotów objętych programem studiów dla II roku studiów.

.

Zakres tematyczny

Praktyka zawodowa studenta kierunku turystyka i rekreacja powinna umożliwić praktyczne poznanie: a/zasad funkcjonowania instytucji turystycznych (biuro podróży, przedsiębiorstwo turystyczne). b/ zasad funkcjonowania ośrodka wypoczynkowego oraz instytucji, regulaminów i zarządzeń obowiązujących w hotelu i zakładach gastronomicznych.

Zadania do realizacji w trakcie praktyki (określane w zależności od miejsca odbywania praktyki): 

1/ Zapoznanie się z funkcjonowaniem, strukturą organizacyjną i podstawowymi dokumentami regulującymi działalność biura podróży, przedsiębiorstwa turystycznego, w tym:

a/strukturą organizacyjną i kadrową;

b/przepisami prawnymi w oparciu, o które funkcjonuje dane przedsiębiorstwo, przepisami BHP;

c/zarządzeniami i regulaminami wewnętrznymi;

d/organizacją pracy na poszczególnych stanowiskach pracy ( zakres obowiązków, kompetencje, odpowiedzialność);

e/obsługa urządzeń biurowych (sprzęt informatyczny, telekomunikacyjny i audio) będących na wyposażeniu przedsiębiorstwa.

f/poznawanie programów komputerowych wykorzystywanych w działalności przedsiębiorstwa, w tym programów sprzedaży i rezerwacji wycieczek krajowych i zagranicznych, wyjazdów do ośrodków Wellness i Spa, gospodarstw agroturystycznych itp., rezerwacji miejsc noclegowych w hotelach, pensjonatach i ośrodkach wypoczynkowych, sprzedaży i rezerwacji biletów na różne środki komunikacyjne, imprezy sportowe i kulturalne. Posługiwanie się tymi programami.

g/zapoznanie się z materiałami promocyjnymi, technikami promocji i reklamy, uczestnictwo w akcji promocyjnej,

h/zapoznanie się z usługami świadczonymi przez dany podmiot gospodarczy (biuro turystyczne, agencja turystyczna, inne przedsiębiorstwo turystyczne).

2 /Poznanie zasad funkcjonowania, organizacji i metod pracy w hotelu:

a/poznanie dziennego harmonogramy pracy hotelu (zadania przydzielone na poszczególnych stanowiskach),

b/poznanie poszczególnych stanowisk pracy w hotelu i restauracji hotelowej (zakres obowiązków, kompetencje,odpowiedzialność),

c/poznanie lady recepcyjnej, obsługa gości hotelowych w recepcji, prowadzenie ewidencji meldunkowej, wymagane dokumenty meldunkowe, udzielanie informacji,

d/ zapoznanie się z przepływem informacji w pionie i poziomie,

e/poznanie zasad organizacji konferencji, narad, seminariów itp., oraz zasad obsługi uczestników tych imprez,

f/zapoznanie się z systemem HACPP w gastronomii hotelowej,

g/poznanie systemu motywacyjnego pracowników hotelu,

h/zapoznanie się ze strategią kalkulacji cen usług hotelowych,

i/zapoznanie się z wymaganiami kategoryzacyjnymi obowiązującymi w hotelarstwie,i/uczestnictwo w działaniach marketingowych hotelu.

3/ Poznanie zasad funkcjonowania ośrodka wypoczynkowego, a w szczególności:

a/poznanie infrastruktury noclegowej, żywieniowej i rekreacyjno-sportowej,

b/zapoznanie się z Regulaminem ośrodka obowiązującym gości oraz pracowników,

c/udział w programowaniu, organizacji i obsłudze imprez turystycznych,

d/ tworzenie banku informacji o firmie organizującej imprezę turystyczną ( profil działalności, kwalifikacje organizatorów, rekomendacje, doświadczenie itp.,

e/przygotowanie sprawozdania z udziału w programowaniu, organizowaniu i obsłudze imprezy turystycznej,

f/opis warunków materialno-technicznych organizatora wypoczynku (teren, obiekt, pomieszczenia, sprzęt sportowo-rekreacyjnych,

g/ocena jakości świadczonych usług przez organizatora wypoczynku,

h/zapoznanie się z przepisami prawnymi w zakresie organizacji i realizacji imprez rekreacyjno-sportowych

Metody kształcenia

Czynne uczestnictwo w praktyce zawodowej. Realizacja zadań powierzonych przez opiekuna praktyk w przedsiębiorstwie turystycznym.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie praktyk odbywa się na podstawie prawidłowo wypełnionej Karty Praktyk Zawodowych obejmującej opis przebiegu praktyki oraz zakres obowiązków w trakcie praktyki zawodowej.

Literatura podstawowa

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Paweł Czechowski (ostatnia modyfikacja: 09-12-2018 09:13)