SylabUZ

Generate PDF for this page

German III - course description

General information
Course name German III
Course ID 09.0-WP-PSP-JO3-N
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

 

 

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Scope

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno - kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu pedagogiki oraz obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: niepełnosprawność, uzależnienia.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

 

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

 

  • em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.
  • em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne
  • Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik) „ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.
  • Strony internetowe:
  • ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.
  • Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne.
  • Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne.
  • Deutsch kompakt, Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,
  • Materiały własne

 

 

Further reading

 

  • Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
  • Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

 

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 23-04-2019 22:54)