SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to psychology - course description

General information
Course name Introduction to psychology
Course ID 14.4-WP-PSP-WPs
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Urszula Gembara
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Student ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania psychicznego człowieka; zna i rozumie podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej i teorii osobowości.

Prerequisites

Brak

Scope


Psychologia jako nauka, psychologia a pedagogika, koncepcje psychologiczne człowieka -behawioralna, psychoanalityczna, poznawcza i humanistyczna oraz ich zastosowanie w pracy pedagoga; osobowość, temperament i charakter w świetle psychologii różnic indywidualnych; inteligencja i inne zdolności (specjalne, twórcze); stres psychologiczny - wybrane koncepcje, biologiczne podstawy procesów psychicznych, podstawy pomocy psychologicznej
 Procesy poznawcze - myślenie pamięć, uczenie się, spostrzeganie, uwaga i procesy językowe; Emocje i procesy motywacyjne.
 

Teaching methods

Wykład klasyczny, wykład konwersatoryjny, praca z książką, praca w grupach na bazie literatury przedmiotu, samodzielna lektura prac z zakresu przedmiotu, dyskusja problemowa, metody aktywne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia: kolokwium zaliczeniowe.Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Egzamin: sprawdzian wiedzy i/lub test. 
Na ocenę końcową składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%).

Recommended reading

Strelau J., Doliński D. (2010) Psychologia akademicka .Podręcznik.(red.) t.1-2. Gdańsk, GWP

Further reading

1. Kozielecki J.(1998) Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa, „Żak”

2.Wadeley A., Birch A., Malim T., (2000) Wprowadzenie do psychologii. Warszawa , PWN

3.Zimbardo P.G., Ruch F.L., (1997) Psychologia i życie. Warszawa, PWN

inna literatura  ustalana przez prowadzącego

Notes


Modified by dr Marcin Szumigraj (last modification: 30-04-2019 22:07)