SylabUZ
Course name | Incidental counselling |
Course ID | 05.9-WP-PSP- Pinc |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Rozwijanie umiejętności identyfikowania, nazywania i opisywania codziennych, nieformalnych, incydentalnych praktyk poradnictwa profesjonalnego oraz nieprofesjonalnego;
Teoria i praktyka poradnictwa
Teoretyczne podstawy poradnictwa z uwzględnieniem koncepcji poradnictwa formalnego, nieformalnego i pozaformalnego. Rola i miejsce incydentalnych praktyk poradniczych, codziennych mechanizmów wspierających w życiu jednostki. Identyfikowanie poradniczych praktyk w instytucjach pomocy społecznej, instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych, poradniach, mediach oraz w codzienności. Procesy uruchamiające doradców wyznaczonych przez okoliczności
wykład, prezentacja, film, dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie wykładów: kolokwium / test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)
Zaliczenie ćwiczeń: zadanie problemowe do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – prezentacja treści wraz z zaangażowaniem grupy do pracy; ocena bardzo dobra – prezentacja treści na odpowiednim przykładzie i zaangażowaniem grupy do pracy)
Ocena końcowa: Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.
(red) Siarkiewicz E, Wojtasik B, Uczenie się – Doświadczanie – Imersja. Poradnictwo zaangażowane, Wrocław 2016
Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia- iluzje- ambiwalencje, Zielona Góra 2010
Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Brach-Czaina J., Szczeliny istnienia, Kraków 1999
Goffman E., Zachowanie w miejscach publicznych, Warszawa 2008
Brach-Czaina J, Błony umysłu
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-05-2019 08:01)