SylabUZ

Generate PDF for this page

Incidental counselling - course description

General information
Course name Incidental counselling
Course ID 05.9-WP-PSP- Pinc
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Daria Zielińska-Pękał
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Rozwijanie umiejętności identyfikowania, nazywania i opisywania codziennych, nieformalnych, incydentalnych praktyk poradnictwa profesjonalnego oraz nieprofesjonalnego; 

Prerequisites

Teoria i praktyka poradnictwa 

Scope

Teoretyczne podstawy poradnictwa z uwzględnieniem koncepcji poradnictwa formalnego, nieformalnego i pozaformalnego. Rola i miejsce incydentalnych praktyk poradniczych, codziennych mechanizmów wspierających w życiu jednostki. Identyfikowanie poradniczych praktyk w instytucjach pomocy społecznej, instytucjach edukacyjnych, opiekuńczych, poradniach, mediach oraz w codzienności. Procesy uruchamiające doradców wyznaczonych przez okoliczności

Teaching methods

wykład, prezentacja, film, dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie wykładów: kolokwium / test (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)

Zaliczenie ćwiczeń: zadanie problemowe do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – prezentacja treści wraz z zaangażowaniem grupy do pracy; ocena bardzo dobra – prezentacja treści na odpowiednim przykładzie i zaangażowaniem grupy do pracy)

Ocena końcowa: Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z wszystkich form zajęć.

Recommended reading

(red) Siarkiewicz E, Wojtasik B, Uczenie się – Doświadczanie – Imersja. Poradnictwo zaangażowane, Wrocław 2016

Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia- iluzje- ambiwalencje, Zielona Góra 2010
Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Brach-Czaina J., Szczeliny istnienia, Kraków 1999 

Further reading

Goffman E., Zachowanie w miejscach publicznych, Warszawa 2008
Brach-Czaina J, Błony umysłu

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 06-05-2019 08:01)