SylabUZ

Generate PDF for this page

Contemporary problems of psychology - course description

General information
Course name Contemporary problems of psychology
Course ID 14.4-WP-PSD-WPP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jerzy Herberger
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studentów w wiedzę użyteczną kierunkowo, a pomijaną w programach nauczania innych przedmiotów psychologicznych.

Prerequisites

Znajomość podstaw psychologii ogólnej i klinicznej.

Scope

Wykłady
Pojęcie pomocy psychologicznej. Historia pomocy psychologicznej (od Freuda do NLP).
Usytuowanie pomocy psychologicznej w systemie wiedzy naukowej i obszarze praktyki. Rodzaje pomocy psychologicznej – psychoterapia, interwencja kryzysowa, rehabilitacja psychologiczna, poradnictwo i doradztwo, profilaktyka i promocja zdrowia. 
Ćwiczenia
Psychologia ekologiczna. Psychologia ekonomiczna. Psychologia polityczna. Psychologia zarządzania i organizacji. Psychologia marketingu i reklamy. Zarządzanie zasobami ludzkimi. Psychologia Internetu. Psychologia międzykulturowa.
 

Teaching methods

Wykłady
Przekaz wykładowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Ćwiczenia
Analiza tekstów, dyskusja, referaty tematyczne.
 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady: zaliczenie treści wykładów poprzez pisemne kolokwium( test).
Ćwiczenia: zaliczenie treści ćwiczeń poprzez pisemne kolokwium, wykonanie prezentacji i wygłoszenie referatu.
Ocena z przedmiotu: 40% oceny z ćwiczeń, 60% oceny z wykładu.
 

Recommended reading

Strelau J., Psychologia .Podręcznik akademicki. Gdańsk 2003 , tom III.
Popiołek K.(red.),Psychologia pomocy , Katowice 1996.
 

Further reading

 Hajduk B.,Hajduk E., O pomocy skutecznej i nieskutecznej , Zielona Góra 2008.
 Sękowa H.(red.), Psychologia kliniczna, Warszawa 2006.

 

Notes

W.Miller, S.Rollnick, Dialog motywujący, Kraków 2014.


Modified by dr Jerzy Herberger (last modification: 08-04-2019 20:20)