SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zarządzanie zasobami ludzkimi |
Kod przedmiotu | 14.0-WP-PSChM-ZZL |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z zasadniczymi elementami Zarządzania Zasobami Ludzkimi, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki pracy psychologa w obszarze HR. Student zdobywa wiedzę dotyczącą tematyki zarządzania zasobami ludzkimi na poziomie umożliwiającym optymalne funkcjonowanie w środowisku pracy, zna i rozróżnia o modele i procesy zarządzania kadrami, posiądzie niezbędne informacje o nowoczesnym podejściu do Zarządzania Zasobami Ludzkimi we współczesnej organizacji.
Zaliczenie zajęć: Podstawy Zarządzania
Ogólna charakterystyka nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. Strategia firmy a strategia zarządzania zasobami ludzkimi. Procesy rekrutacji, selekcji i i doboru pracowników. Zapoznanie z metodą Assessment Center oraz Development Center. Nowoczesne i aktywne techniki doboru. Rozwój pracowników. Ocena potencjału pracowników i planowanie ścieżek kariery. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych. Aktywne techniki doskonalenia pracowników. Ocena efektywności szkoleń́. Procedura i techniki oceny pracowników. Motywowanie i wynagradzanie pracowników.
Wykłady: konwencjonalny, konwersatoryjny oraz praca w grupie, studium przypadku, prezentacja multimedialna, dyskusja, praca z dokumentem źródłowym, gry dydaktyczne, symulacja, inscenizacja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład: Egzamin pisemny - test na ocenę zawierający pytania zamknięte jednokrotnego wyboru z treści omawianych na wykładach. (Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.)
Ćwiczenia: Zaliczenie z oceną – ocena końcowa na podstawie punktów cząstkowych uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p. do 0,2p.), jak również, na podstawie aktywnego uczestnictwa studenta w pracy zespołowej (student za jednorazową aktywność może uzyskać 0,1p.), a także z prezentacji ustnej na wybrany temat, ocenianego w skali 0,1 do 0,4 (w zależności od stopnia atrakcyjności wystąpienia mierzonego oceną opartą na wcześniej podanych kryteriach poprawnego wystąpienia publicznego. Podstawę oceny stanowi ocena punktowa wynikająca ze sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta (pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - ustalona zostaje wartość punktów, którą student musi zdobyć w celu otrzymania oceny pozytywnej z testu – student powinien zdobyć minimum 56% punktów (progi ocen punktowych z testu (56-60% 3,0; 61-65% 3,25; 66-70% 3,5; 71-75% 3,75; 76-80% 4,0; 81-85% 4,25; 86-90% 4,5; 91-95% 4,75; 96-100% 5,0;). Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny końcowej doliczane są punkty z aktywności i wystąpienia. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu (bardzo dobry 5,0 – 4,75; dobry plus 4,74 – 4,25; dobry 4,24 – 3,75, dostateczny plus 3,74 – 3,35; dostateczny 3,34 – 3,0).
Ocenę końcową ustala się na podstawie średniej arytmetycznej ze wszystkich zajęć wchodzących w skład przedmiotu oraz oceny z ewentualnego egzaminu, zgodnie z zasadą: od 2,55 do 3,24 - dostateczny, od 3,25 do 3,74 - dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 - dobry, od 4,25 do 4,74 - dobry plus, od 4,75 - bardzo dobry. Zgodnie z § 26 pkt 3 Regulaminu Studiów UZ ocena nie może być niższa od najniższej, ani wyższa od najwyższej z ocen zajęć wchodzących w skład tego przedmiotu. Przy ustalaniu oceny końcowej pod uwagę bierze się także oceny negatywne uzyskane w toku egzaminowania.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 23-04-2019 21:27)