SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja ekologiczna |
Kod przedmiotu | 13.0-WB-BZŚP-EdEk-S17 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biomonitoring i zarządzanie środowiskiem |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do realizacji zadań edukacyjnych pomocnych w upowszechnianiu wiedzy przyrodniczej.
Podstawowa wiedza z zakresu bioróżnorodności, ochrony środowiska, ochrony przyrody
1. Cele edukacji ekologicznej, przyrodniczej.
2. Planowanie działań edukacyjnych.
3. Metody realizacji edukacji przyrodniczej.
4. Projekt jako metoda w edukacji przyrodniczej.
5. Ścieżki dydaktyczne w edukacji przyrodniczej.
6. Materiały dydaktyczne stosowane w edukacji przyrodniczej (pakiety edukacyjne, przewodniki, materiały dydaktyczne dla nauczycieli, uczniów, strony internetowe itp.).
7. Różnorodność stosowanych form edukacji ekologicznej, przyrodniczej.
podająca (prelekcja); praktyczna (przygotowanie projektu działań edukacyjnych)
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
przygotowanie konspektu działań edukacyjnych prezentacja propozycji, aktywny udział w zajęciach
1. Stawiński W. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa, 2000.
2. Tuszyńska L. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. WUW, Warszawa 2003.
3. Potyrała K., Walosik A. (red). Edukacja przyrodnicza wobec wyzwań przyszłości. Kraków 2011.
Zmodyfikowane przez dr Elżbieta Roland (ostatnia modyfikacja: 26-04-2019 18:46)