SylabUZ

Generate PDF for this page

Promocja w przemyśle żywieniowym - course description

General information
Course name Promocja w przemyśle żywieniowym
Course ID 01.3-WZS-ŻCZP-PwPŻ
Faculty The Branch Faculty of the University of Zielona Góra in Sulechów
Field of study Human nutrition
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Halina Bartkiewicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z zasadami posługiwania się narzędziami marketingu mix, zaznajomienie z środkami i formami promocji w działalności biznesowej, poznanie podstawowych zasad planowania i realizacji skutecznych programów komunikacji marketingowej, kształtowanie umiejętności doboru efektywnych działań promocyjnych w działalności produkcyjnej lub usługowej w zakresie doradztwa żywieniowego i przetwórstwa spożywczego.

Prerequisites

Znajomość podstaw marketingu, umiejętność posługiwania się programami komputerowymi (takimi jak  np. Word, Power Point, Excel).

Scope

  1. Pojęcie, geneza i rozwój marketingu. Otoczenie marketingowe i zasoby przedsiębiorstwa.
  2. Źródła informacji marketingowych i badania marketingowe.
  3. Postępowanie nabywców na rynku i czynniki wpływające na zachowanie konsumentów. Istota, zasady i kryteria segmentacji rynku.
  4. Promocja jako wyraz komunikacji marketingowej.
  5. Instrumenty promocji mix.
  6. Nowoczesne formy promocji.

 

Projekt „Moja firma - strategia promocji”:

  1. Dane ogólne o firmie : branża, nazwa, lokalizacja, zasoby materialne, ludzkie.
  2. Analiza SWOT firmy.
  3. Badania rynkowe/konsumenckie.
  4. Cele marketingowe.
  5. Wybór segmentu rynku i zasięgu działania firmy.
  6. Strategia komunikacji marketingowej: reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista.

Teaching methods

  • metody podające:
    • wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych,
    • wykład problemowy.
  • metody poszukujące:
    • problemowe: giełda pomysłów,
    • ćwiczeniowo-praktyczne: metoda projektu, dyskusje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową składają się:
- wykłady: zaliczenie z oceną na podstawie testu (pytania jednokrotnego wyboru, otwarte, prawda-fałsz) z treści prezentowanych w trakcie wykładów,
- ćwiczenia: zaliczenie z oceną na podstawie wykonanego projektu strategii marketingowej firmy (w grupach): ocenie podlega treść merytoryczna oraz prezentacja projektu na
zajęciach
-obecność na zajęciach oraz uczestnictwo w dyskusjach
Ocena koncowa składa się w 50% z oceny z testu, 40% z oceny z projektu, 10% oceny z aktywności (obecność, udział w dyskusjach)

Recommended reading

  1. Kotler Ph., Keller K.L. Marketing. Dom Wydawniczy „Rebis”. Poznań 2012.
  2. Kowalska A., Olszańska A., Urban S. Marketing produktów spożywczych i gastronomii. Wydawnictwo UE we Wrocławiu. Wrocław 2016.
  3. Pabian A. Promocja, nowoczesne środki i formy. Difin. Warszawa 2008
  4. Pietraszek M. Reklama i public relations w małej firmie. Wyd. Helion. Gliwice 2014

Further reading

  1. Czasopisma: Marketing w praktyce, Marketer+
  2. Jeznach M. (red.) Podstawy marketingu żywności. Wydawnictwo SGGW. Warszawa 2007
  3. Domański T., Bryła P. Marketing produktów żywnościowych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa 2010.

Notes


Modified by dr inż. Halina Bartkiewicz (last modification: 17-04-2019 15:33)