SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Biznes plan w hotelarstwie |
Kod przedmiotu | 04.4-WZS-TiRP-BPH |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Turystyka i rekreacja |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Warsztaty | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z konstrukcją biznesplanu dla potrzeb hotelarstwa. Celem przedmiotu jest przygotowanie i zaprezentowanie przez studentów, przy pomocy prowadzącego zajęcia, prawidłowo opracowanego biznes planu
Podstawowa znajomość wiedzy o przedsiębiorstwie
1. Planowanie jako funkcja zarządzania.
2. Biznes plan jako plan działalności gospodarczej.
3. Etapy tworzenia biznes planu.
4. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia makro).
5. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia mikro).
6. Metody zintegrowanej analizy strategicznej przedsiębiorstwa (SWOT).
7. Elementu składowe biznes planu.
8. Plan marketingowy.
9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny).
10. Plan organizacyjny.
11. Plan finansowy.
12. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Ćwiczenia z zastosowaniem technik aktywizujących studentów do kształtowania treści zajęć. Nauczanie poprzez przykłady z praktyki gospodarczej. Case study, dyskusja, prezentacje
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Opracowanie i zaprezentowanie przez grupę biznes planu wybranego przedsięwzięcia, test sprawdzający wiedzę ogólną.
Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z warsztatów (50%) i oceny z wykładów (50%)
1. E. Filar, J. Skrzypek, Biznes Plan, Poltext, Warszawa 2005,
2. Z. Pawlak, Biznes plan, zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 2005
3. B.Finch, Jak napisać business plan, OnePress, Gliwice 2007
4. F.F. Fiore, Jak szybko przygotowa_ dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2006
1. C. Barrow, P. Barrow, Business Plan, czyli jak zrobić dobry interes, UP Press Ltd. 1998.
Literatura zostanie uaktualniona w roku rozpoczęcia zajęć
Zmodyfikowane przez doc. dr Krzysztof Dzieńdziura (ostatnia modyfikacja: 18-04-2019 08:09)