SylabUZ
Course name | FORMING TEAMS |
Course ID | 04.0-WZ-BezD- TZ |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | National Security |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Public safety |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Project | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem efektywnych zespołów pracowniczych we współczesnym świecie; przekazanie wiedzy dotyczącej istoty funkcjonowania zespołów, ich struktur i procesów w nich zachodzącymi, jak również możliwości przekształcania grup w zespoły.
Celem przedmiotu jest również rozwijanie osobistych kompetencji studentów związanych ze współdziałaniem i pracą zespołową, a także umiejętności związanych z budowaniem i kształtowaniem efektywnych zespołów
Zaliczenie na ocenę minimum dostateczną z przedmiotu socjologia realizowanego w semestrze I
Projekt: Pojęcie zespołu, różnice między grupą a zespołem oraz cechy efektywnych zespołów; elementy struktury zespołów-cele, normy zespołowe, role grupowe; fazy rozwoju zespołów; procesy zachodzące w zespołach oraz kształtowanie współpracy; integracja zespołu w oparciu o wzajemne poznanie, efektywne komunikowanie się, budowanie zaufania i współpracę; kształtowanie współpracy w zespole; elementy struktury zespołu i procesy w nim zachodzące oraz ich wpływ na powstawanie zjawiska synergii; kierowanie zespołem pracowniczym
Projekt: praca w grupach, ćwiczenia warsztatowe w oparciu o zadania scenariuszowe, metoda dramy, dyskusja grupowa
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest: obecność i aktywność studenta na zajęciach, wykonanie projektu oraz zaliczenie na ocenę pozytywną kolokwium; lista pytań z zakresem tematycznym zostanie przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania otwarte z progami punktowymi, studenci udzielają odpowiedzi na 4 pytania wybrane przez prowadzącego; progi punktowe dla poszczególnych ocen z egzaminu: 8-7,5 punktów – 5,0; 7 punktów – 4,5; 6,5 – 6,0 punktów – 4,0; 5,5 punktów – 3,5; 5,0 – 4,5 punktów – 3,0.
Na ocenę końcową składają się następujące elementy:
1. Aneona D., Bresmen H., Zespoły X. Jak budować zespoły, które odnoszą sukces, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków, 2009
2. Belbin M. R., Twoja rola w zespole, GWP, Gdańsk, 2008
3. Mackin D., Budowanie zespołu; zestaw narzędzi, Rebis, Poznań, 2011
4. Miller D., Zespoły, PWE, Warszawa, 2010
Modified by dr Bartosz Seiler (last modification: 24-04-2019 12:04)