SylabUZ
Course name | BUSINESS COMMUNICATION |
Course ID | 04.7-WZ-EkoP-KB |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Economics |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest rozwinięcie u studentów kompetencji komunikowania się werbalnego, niewerbalnego, wizualnego i pisemnego. Będą one przydatne w ich przyszłej pracy zawodowej,
np. przy współpracy między pracownikami, z przełożonym, podwładnymi, w trakcie negocjacji biznesowych.
Zaliczenie na min. dostateczny z przedmiotu Podstawy zarządzania
Wykład: Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Znaczenie komponentów komunikowania się dla skutecznego porozumiewania się. Komunikowanie się werbalne – wady i zalety; retoryka. Słuchanie – proces słuchania, typy, zasady. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Komunikowanie się międzykulturowe; bariery komunikowania się wielokulturowego.Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Percepcja, jej wyznaczniki i rola w skutecznym komunikowaniu się. Bariery komunikowania się. Metody usprawniania komunikowania się. Komunikowanie się w organizacji: wertykalne i horyzontalne; zarządzanie tymi procesami.
Ćwiczenia: Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się. Znaczenie komponentów komunikowania się dla skutecznego porozumiewania się. Komunikowanie się werbalne – wady i zalety; retoryka. Słuchanie – proces słuchania, typy, zasady. Komunikowanie się niewerbalne: proksemiczne, kinezyjne i paralingwistyczne. Komunikowanie się międzykulturowe; bariery komunikowania się wielokulturowego. Komunikowanie się niewerbalne w różnych kulturach. Percepcja, jej wyznaczniki i rola w skutecznym komunikowaniu się. Bariery komunikowania się. Metody usprawniania komunikowania się. Komunikowanie się w organizacji: wertykalne i horyzontalne; zarządzanie tymi procesami.
Wykład - konwencjonalny
Ćwiczenia - praca w grupach, dyskusja grupowa, case study, ćwiczenia warsztatowe
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunki zaliczenia ćwiczeń: kolokwium zaliczeniowe obejmujące swoją tematyką treści realizowane podczas wykładów oraz ćwiczeń (K_W12, K_W15, K_U03, K_U06, K_K08); pytania otwarte z progami punktowymi. Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 6,0 pkt do 6,5 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny – pytania otwarte z progami
punktowymi (K_W12, K_W15, K_U03, K_U06). Student może uzyskać łącznie 10 pkt, w tym: ocenę dostateczną od 6,0 pkt do 6,5 pkt; ocenę dostateczną plus od 7,0 pkt do 7,5 pkt; ocenę dobrą od 8,0 pkt do 8,5 pkt; ocenę dobrą plus od 9.0 pkt i bardzo dobrą od 9,5 pkt.
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są oceny pozytywne z ćwiczeń i egzaminu.
1. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 2006.
2. Sobkowiak B., Interpersonalne i grupowe komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Forum Naukowe - PASSAT, Poznań-Wrocław 2005.
3. Jamrożek B., Sobczak J., Komunikacja interpersonalna, Wydawnictwo eMPiZ, Poznań 2004.
1. Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018
2. Zenderowski R., Koziński B., Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2016.
3. Morreale S. P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
Modified by dr inż. Marzena Góralczyk (last modification: 07-05-2019 21:00)