SylabUZ
Course name | METHODS FOR RESEARCHING OF SURROUNDING THE ENTERPRISE |
Course ID | 14.9-WZ-EkoP-MBOP |
Faculty | Faculty of Economics and Management |
Field of study | Economics |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest badanie zjawisk, procesów i uwarunkowań pochodzących z różnych wymiarów otoczenia wpływających na funkcjonowanie przedsiębiorstw i gospodarek. Studenci zapoznają się z metodami i instrumentami służącymi do badania zjawisk zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa.
brak
Cel i istota badań makrootoczenia przedsiębiorstwa. Charakterystyka zjawisk, procesów i uwarunkowań pochodzących z różnych wymiarów otoczenia wpływających na funkcjonowanie przedsiębiorstw i gospodarek. Metody i instrumenty służące do badania zjawisk zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa, a w szczególności: metody analogowe i ich możliwości wykorzystania w badaniu makrootoczenia przedsiębiorstwa, analogie historyczne i przestrzenno – czasowe, modele analizy kohortowej, testy rynkowe, metoda delficka, test koniunktury, analiza PEST i EPISTLE, BCG, ADL, Mc Kinsey’a, SWOT, SPACE, Benchmarking, metoda scenariuszowa, ekstrapolacja trendu, badanie jakości usług metodą SERVQUAL. W ramach ćwiczeń studenci przygotowują w dwuosobowych grupach projekt mający na celu rozwiązanie zadanego przez wykładowcę problemu ekonomicznego, celem projektu jest diagnoza i prognoza rozwoju danego zjawiska lub procesu z wykorzystaniem metod ilościowych i jakościowych.
Wykład konwencjonalny, rozwiązywanie zadań, praca w grupach, projekt, klasyczna metoda problemowa, dyskusja, burza mózgów, giełda pomysłów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunki zaliczenia dla ćwiczeń: pozytywna ocena z kolokwium – lista pytań z zakresu tematycznego ćwiczeń zostaje studentom przesłana z miesięcznym wyprzedzeniem, pytania testowe, test wyboru, wybór jednokrotny (na ocenę dostateczny należy uzyskać 65% poprawnych odpowiedzi w teście tj. 13 odpowiedzi poprawnych na 20 pytań, 14 odpowiedzi poprawnych pozwala na uzyskanie oceny dostateczny plus, od 15 do 16 poprawnych odpowiedzi student uzyska oceną dobry, od 17 do 18 odpowiedzi student uzyska ocenę dobry plus, od 19 do 20 poprawnych odpowiedzi student uzyska ocenę bardzo dobry) oraz pozytywna ocena z projektu realizowanego w grupach dwuosobowych jako praca własna, tematy projektu są podawane studentom na drugich ćwiczeniach. Nauczyciel ocenia 1.jakość zebranych danych, 2. wybór metody prognostycznej, 3. wykresy szeregów czasowych, 4. obliczenia, 5. wnioski. Za każdy z tych punktów student otrzymuje 1. punkt lub zero. Na ocenę dostateczny należy uzyskać 3 punkty, na ocenę dobry – 4 punkty, na ocenę bardzo dobry – 5 punktów. Ponadto nauczyciel ocenia aktywność studenta podczas zajęć.
Warunki zaliczenia dla wykładów: egzamin pisemny – lista pytań z zakresu tematycznego wykładów przesłana studentom z miesięcznym wyprzedzeniem; pytania zamknięte (na zaliczenie należy uzyskać minimum uzyskać 65% poprawnych odpowiedzi w teście tj. 13 odpowiedzi poprawnych na 20 pytań ), a także brana jest pod uwagę obecność studenta na wykładach.
Modified by dr inż. Anna Łobos (last modification: 08-05-2019 13:05)