SylabUZ
Course name | Badania ilościowe w UX |
Course ID | 14.2-WP-SOCD-BIUX |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Sociology |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami i technikami badań ilościowych, jakie można wykorzystać w projektowaniu działań z zakresu User Experience
1. Specyfika ilościowych badań empirycznych dla potrzeb IT.
2. Rola badań w poszczególnych etapach procesu projektowego:
a) wstępne badanie potrzeb
b) badania ewaluacyjne
c) testy z użytkownikami
3. Przegląd najważniejszych metod i metodyk badań ilościowych UX
a) wywiady kwestionariuszowe
b) obserwacje
c) testy z użytkownikami
d) analizy desk research
e) benchmarking
4. Analiza ilościowa
5. Opracowywanie wyników badań
Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praca grupowa polegająca na przygotowaniu projektu badania ilościowego z zakresu UX
Iga Mościchowska, Barbara Rogoś-Turek, Badania jako podstawa projektowania user experience, PWN 2015
Brad Nunnally, David Farkas, Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów (ebook), Helion 2018
Babbie Earl (2003), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa
Oppenheim. A.N. (2004), Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Zysk i S-ka, Poznań
Frankfort - Nachmias Ch. i Nachmias D. (2001), Metody badawcze w socjologii, Zysk i S-ka, Poznań
Modified by dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (last modification: 17-04-2020 14:47)