SylabUZ

Generate PDF for this page

Badania jakościowe w UX - course description

General information
Course name Badania jakościowe w UX
Course ID 14.2-WP-SOCD-BJUX
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami i technikami badań jakościowych, jakie można wykorzystać w projektowaniu działań z zakresu User Experience.

Prerequisites

Brak

Scope

  1. Specyfika jakościowych badań empirycznych dla potrzeb IT.
  2. Rola badań jakościowych w poszczególnych etapach procesu projektowego (wstępne badanie potrzeb; badania ewaluacyjne; testy z użytkownikami).
  3. Przegląd najważniejszych metod i metodyk badań jakościowych UX.
  4. Wywiady pogłębione.
  5. Obserwacje uczestniczące.
  6. Badania fokusowe.
  7. Analiza heurystyczna.
  8. Analiza jakościowa.
  9. Opracowywanie wyników badań.

Teaching methods

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praca grupowa polegająca na przygotowaniu projektu badania jakościowego z zakresu UX ; ocena końcowa to ocena z przygotowanego projektu badania.

Recommended reading

  1. Babbie, E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005; rozdz. 10, 11, 12, 18, 19.
  2. Denzin, N. K., Lincoln, Y. S., Metody badań jakościowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  3. Hammersley, M., P. Atkinson, Metody badań terenowych, Wyd. Zysk & S-ka, Poznań 2000.
  4. Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
  5. Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2001.
  6. Miles M. B, Huberman A. M., Analiza danych jakościowych,Trans Humana, Białystok 2000,
  7. Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
  8. Rogoś-Turek B., Mościchowska I., Badania jako podstawa projektowania User Experience, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2015.
  9. Silverman, D., Interpretacja Danych Jakościowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2009.
  10. Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Goffman, E., Analiza ramowa. Esej z organizacji doswiadczenia. „NOMOS”, Kraków 2010.
  2. Kuniavsky M., Goodman E., Moed A.– „Observing the User Experience: A Practitioner’s Guide to User Research”, Elsevier, 2012.
  3. Plano Clark, V. L., Creswell, J. W., The Mixed Methods Reader, SAGE Publication, Los Angeles, 2008; rozdz. 1, 7, 9.
  4. Sudoł S. (red.), Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa 2000.

Notes


Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 24-04-2019 21:24)