SylabUZ
Course name | Innovative Methods for Organizing Engineering Activities |
Course ID | 06.1-WM-MiBM-MTR-D-21_19 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Mechanical Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MSc degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami twórczego podejścia do rozwiązywania problemów inżynierskich. Przedstawienie metod efektywnego uczenia się oraz wykorzystywania zdobytej wiedzy w realizacji zadań inżynierskich
Matematyka, Komputerowe Wspomaganie Obliczeń Inżynierskich , umiejętności posługiwania się podstawowymi narzędziami informatycznymi
Wykład:
Działanie umysłu człowieka. Metody przyswajania wiedzy i umiejętności. Inteligencja -rodzaje, funkcje. Pozyskiwanie informacji, metody skutecznego uczenia się. Efektywne „magazynowanie” informacji. Proces twórczego myślenia jako droga do twórczego działania: myślenie równoległe, burza mózgów, synektyka, morfologia funkcjonalna. Różne podejścia w rozwiązywaniu problemów: mapy myśli, harmonogramy działań. Elementy inwentyki, inwentyka naturalna, stymulowana, analityczna. Podejścia do rozwiązywania problemów: ARIZ, TRIZ – elementy metody. Właściwe formułowanie zadań. Metody prowadzenia działań analitycznych, operacyjnych i syntetycznych.
Laboratorium:
Analiza wybranego obiektu/układu technicznego – formułowanie zadania. Praca zespołowa nad zadaniem inżynierskim z wykorzystaniem metod twórczego rozwiązywania problemów: burzy mózgów, analizy morfologicznej, synek tyki, algorytmu ARIZ. Analiza porównawcza metod i uzyskanych wyników.
Wykłady z wykorzystaniem technik multimedialnych. Praca zespołowa nad zadaniami problemowymi z wykorzystaniem metod twórczego rozwiązywania problemów. Prezentacja rozwiązań, dyskusja nad uzyskanymi rozwiązaniami.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena z wykładu jest określana na podstawie końcowego kolokwium zaliczeniowego
Ocena z ćwiczeń laboratoryjnych jest określana na podstawie: oceny realizacji ćwiczeń laboratoryjnych oraz sprawozdań/raportów/opracowań będących efektem wykonania przewidzianych do realizacji ćwiczeń.
Ocena końcowa na zaliczenie przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen za poszczególne formy zajęć.
Modified by dr inż. Edward Tertel (last modification: 29-04-2019 10:46)