SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do współczesnych technik teatralnych - course description

General information
Course name Wprowadzenie do współczesnych technik teatralnych
Course ID 03.3-WP-ARTEP-WWTT
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przygotowanie praktyczne i teoretyczne studenta do pracy w poszerzaniu i pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie współczesnych technik teatralnych, wykorzystaniu ich w pracy z grupami teatralnymi, a także samodzielnych realizacji teatralnych.

Prerequisites

brak

Scope

  • Poznanie różnych rodzajów teatrów.
  • Wprowadzenie i zapoznanie ze współczesnymi technikami teatralnymi.
  • Rozwijanie technik teatralnych w różnych rodzajach teatrów.
  • Techniki teatralne w praktyce działań warsztatowych.
  • Wykorzystanie technik teatralnych w zajęciach teatralnych - w pracy indywidualnej, w pracy z grupą nad uzyskaniem zamierzonego efektu.
  • Elementarny warsztat aktorski.

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne w przestrzeni scenicznej, prezentacje, metody ekspresyjne, praca indywidualna, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena ćwiczeń – aktywne uczestnictwo w zajęciach, samodzielne przygotowanie prezentacji indywidualnej, prezentacji z grupą , zaprezentowanie przed publicznością.

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Gusti Reichel, Reinhold Rabenstein, Michael Thanhoffer „Grupa i ruch”, Centrum Animacji Kultury, Warszawa 1997
  2. Clifford Sara, Anna Herrmann „Teatr przebudzenia Drama. Praktyczny przewodnik dla instruktorów prowadzących zajęcia teatralne z młodzieżą, Wydawnictwo Cyklady, Warszawa 2004
  3. Janina Stadnicka „Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998
  4. Witold Kochański, Olga Koszutska, Zygmunt Listkiewicz „Sekrety żywego słowa”, Wydawnictwo Związkowe CRZZ, Warszawa 1969
  5. Konstantin Stanisławski „Praca aktora nad rolą” - PWST, Kraków 2010
  6. Konstantin Stanisławski „Praca aktora nad sobą” - PWST, Kraków 2010

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 17-04-2019 10:19)