SylabUZ
Course name | Podstawy działań interdyscyplinarnych |
Course ID | 03.9-WP-ARP-PDINT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Arteterapia |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest - wykształcenie świadomości warsztatu, kreacji, ekspresji i świadomości artystycznej, umiejętności realizacji prac artystycznych, prezentacji publicznych, werbalnej komunikacji, umiejętności pracy w grupie i z grupą, autonomii i niezależności w zakresie kreowania autorskiej refleksji, wykształcenie umiejętności pracy na rzecz indywidualnych i grupowych potrzeb potencjalnych odbiorców (podopiecznych), umiejętność poruszania się w takich przestrzeniach sztuk wizualnych jak działania performatywne, interwencja czy działania interdyscyplinarne.
Wiedza dotycząca podstaw rysunku, malarstwa, fotografii i innych dyscyplin pokrewnych.
Systematyczne wprowadzanie języka pojęciowego z zakresu sztuki, w szczególności działań interdyscyplinarnych – prezentacja na bazie ćwiczeń.
Praca na podstawie aktywnej obserwacji, notacji oraz analizy rzeczywistości – warsztaty.
Dyskusja w obrębie grupy, dyskusja na poziomie indywidualnym – ćwiczenia, dyskusja wielokrotna.
Wprowadzanie nowych, alternatywnych dla tradycyjnego warsztatu artystycznego pojęć notacji plastycznej – prezentacja na bazie ćwiczeń.
Systematyczne wprowadzanie w alternatywne media plastyczne – ćwiczenia warsztatowe.
Projektowanie i realizacja projektów w zakresie działań interdyscyplinarnych zwracając szczególną uwagę na takie elementy jak:
praca w grupie, z grupą i dla grupy;
korekta i dyskusja w obrębie grupy;
korekta i dyskusja na poziomie indywidualnym;
aktywne uczestnictwo w warsztatach artystycznych;
prezentacje śródsemestralne i końcowosemestralne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w poszczególnych kryteriach:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach – 25%
- realizacja wszystkich podanych tematów– 25%
- kreatywne podejście do zajęć - 35%
- frekwencja - 15%
Leszek Brogowski – Sztuka i człowiek, WSiP 1989, Warszawa.
Maria Gołaszewska, Estetyka i antyestetyka, PW Wiedza powszechna, 1984, Warszawa.
Anda Rottenberg, Sztuka polska 1945 – 2005, wyd. Stentor, 2005, Warszawa.
Każdorazowo ustalana i aktualizowana przez prowadzącego
Modified by dr hab. Radosław Czarkowski, prof. UZ (last modification: 28-04-2019 13:52)