SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy działań interdyscyplinarnych - course description

General information
Course name Podstawy działań interdyscyplinarnych
Course ID 03.9-WP-ARP-PDINT
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Radosław Czarkowski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

   Celem przedmiotu jest - wykształcenie świadomości warsztatu, kreacji, ekspresji i świadomości artystycznej, umiejętności realizacji prac artystycznych, prezentacji publicznych, werbalnej komunikacji, umiejętności pracy w grupie i z grupą, autonomii i niezależności w zakresie kreowania autorskiej refleksji, wykształcenie umiejętności pracy na rzecz indywidualnych i grupowych potrzeb potencjalnych odbiorców (podopiecznych), umiejętność poruszania się w takich przestrzeniach sztuk wizualnych jak działania performatywne, interwencja czy działania interdyscyplinarne.

Prerequisites

Wiedza dotycząca podstaw rysunku, malarstwa, fotografii i innych dyscyplin pokrewnych.

Scope

Systematyczne wprowadzanie języka pojęciowego z zakresu sztuki, w szczególności działań interdyscyplinarnych – prezentacja na bazie ćwiczeń.

Praca na podstawie aktywnej obserwacji, notacji oraz analizy rzeczywistości – warsztaty.

Dyskusja w obrębie grupy, dyskusja na poziomie indywidualnym – ćwiczenia, dyskusja wielokrotna.

Wprowadzanie nowych, alternatywnych dla tradycyjnego warsztatu artystycznego pojęć notacji plastycznej – prezentacja na bazie ćwiczeń.

Systematyczne wprowadzanie w alternatywne media plastyczne – ćwiczenia warsztatowe.

Teaching methods

Projektowanie i realizacja projektów w zakresie działań interdyscyplinarnych zwracając szczególną uwagę na takie elementy jak:

praca w grupie, z grupą i dla grupy;

korekta i dyskusja w obrębie grupy;

korekta i dyskusja na poziomie indywidualnym;

aktywne uczestnictwo w warsztatach artystycznych;

prezentacje śródsemestralne i końcowosemestralne. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w poszczególnych kryteriach:

- aktywne uczestnictwo w zajęciach – 25%

- realizacja wszystkich podanych tematów– 25%

- kreatywne podejście do zajęć - 35%

- frekwencja - 15%

Recommended reading

  1. Leszek Brogowski – Sztuka i człowiek, WSiP 1989, Warszawa.

  2. Maria Gołaszewska, Estetyka i antyestetyka, PW Wiedza powszechna, 1984, Warszawa.

  3. Anda Rottenberg, Sztuka polska 1945 – 2005, wyd. Stentor, 2005, Warszawa.

Further reading

Każdorazowo ustalana i aktualizowana przez prowadzącego

Notes


Modified by dr hab. Radosław Czarkowski, prof. UZ (last modification: 28-04-2019 13:52)