SylabUZ
Course name | Design in architecture |
Course ID | 02.2-WA-AWP-PRAR-Ć-S14_pNadGen7BECN |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Interior Design |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Celem zajęć jest zdobycie podstawowej wiedzy i opanowanie podstawowych umiejętności koniecznych do zrozumienia zasad obowiązujących w sztuce i projektowaniu. Celem kształcenia jest opanowanie umiejętności linearnego i syntetycznego zapisu informacji projektowych, na etapie opracowywania projektu, jak też podania końcowego. Poznanie zasad kompozycji przestrzennej wnętrza, takich jak: harmonia, kontrast, równowaga, akcenty, skala, różnorodność etc.
W wyniku realizacji ćwiczeń student powinien umieć: - rozpoznać poszczególne elementy architektoniczne budynku i jego wnętrza, naszkicować elementy wyposażenia wnętrz i detale architektoniczne, skorzystać z materiałów bibliograficznych (opracowań z dziedziny nauczanej, katalogów branżowych, zastosować normy, normatywy i warunki techniczne obowiązujące przy projektowaniu, opanować w stopni podstawowym umiejętności:
- projektowania rozwiązań architektonicznych budynku mieszkalnego,
− projektowania wyposażenia i aranżacji wnętrz mieszkalnych,
− projektowania rozwiązań architektonicznych wnętrza budynku użyteczności publicznej,
− projektowania rozwiązań architektonicznych wnętrza budynku usługowego,
− projektowania koncepcji zagospodarowania działki pod zabudowę jednorodzinną,
− projektowania koncepcji zagospodarowania terenu pod zabudowę wielorodzinną,
− projektowania elementów małej architektury.
Umiejętność analizy tematu, przeliczania skali i znajomość podstaowywch zasad rysunku technicznego.
Studenci poznają ogólne zasady kompozycji przestrzennej: harmonii, kontrastu, równowagi, wprowadzania akcentów, operowanie skalą i proporcjami etc. Uczą się formułowania idei i programów użytkowych w opracowywanych zadaniach projektowych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji. Zapoznają się z możliwościami wprowadzenia zmian w przestrzeni wnętrza mieszkalnego lub usługowego. W procesie dydaktycznym uwzględniona jest problematyka dotycząca waloryzacji obszaru podlegającego opracowaniu oraz organizacji projektowanej przestrzeni. Specyfikacja profilu użytkownika. Uwzględnienie norm ergonomii wnętrz zarówno mieszkalnych, jak publicznych.
Ćwiczenia polegają na realizacji indywidualnych projektów lub na pracy w grupach, połączone są z dyskusją problemową. Towarzyszą im wykłady i prezentacje dotyczące aspektów związanych z podstawami kompozycji, możliwościami konstrukcyjno-technologicznymi oraz z ograniczeniami wynikającymi z ergonomii człowieka. Przy rozwiązywaniu wstępnych zadań projektowych student wykonuje propozycje, zaznajamiany jest z literaturą branżową i uwarunkowaniami prawnymi w projektowaniu wnętrz.
Definiowanie i realizacja dwóch jednostek to zadania projektowe realizowane przez każdego studenta, które mają być punktem wyjścia do rozrysowania projektów, alternatywnych rozwiązań, aktywnej dyskusji w grupie, prezentacji inspiracji i założeń projektowych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na podstawie oceny wykonanych prac, jakości i oryginalności wykonania oraz sposobu podania projektu, wykonania ćwiczeń projektowych w określonym terminie, obecności na zajęciach, aktywności i zaangażowania oraz systematyczności w pracy.
Prezentacja i oddanie zadań pomiarowych i inwentaryzacyjnych.
Oddanie dwóch zadań projektowych w formie minimum dwóch opracowanych plansz projektowych, omówionych, wydrukowanych i przekazanych w formie elektronicznej.
Dokumentacja procesu projektowego, prezentacja idei i koncepcji projektowej przed grupą.
Estetyczne podanie i wystawienie prac na wystawie semestralnej, końcoworocznej.
Neufert K., Podręcznik Projektowania architektonicznego-budowlanego, ARKADY, Warszawa 1995.
Pile J., Historia Wnętrz, ARKADY, Warszawa 2006.
Dream apartments, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
Hykś P., Gabornik M., Vrana O., „Schody"
Samujłło H. i J.: „Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie"
Wendy W. Staebler: „Architectural Detailing in Residentiallnteńors"
Wojciechowski L., „Dokumentacja Budowlana 1, rysunek budowlany”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.
Working spaces, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.
Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 20-05-2019 22:29)