SylabUZ

Generate PDF for this page

Design in architecture - course description

General information
Course name Design in architecture
Course ID 02.2-WA-AWP-PRAR-Ć-S14_pNadGen7BECN
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Legierska-Dutczak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest zdobycie podstawowej wiedzy i opanowanie podstawowych umiejętności koniecznych do zrozumienia zasad obowiązujących w sztuce i projektowaniu. Celem kształcenia jest opanowanie umiejętności linearnego i syntetycznego zapisu informacji projektowych, na etapie opracowywania projektu, jak też podania końcowego. Poznanie zasad kompozycji przestrzennej wnętrza, takich jak: harmonia, kontrast, równowaga, akcenty, skala, różnorodność etc.

W wyniku realizacji ćwiczeń student powinien umieć: - rozpoznać poszczególne elementy architektoniczne budynku i jego wnętrza, naszkicować elementy wyposażenia wnętrz i detale architektoniczne, skorzystać z materiałów bibliograficznych (opracowań z dziedziny nauczanej, katalogów branżowych, zastosować normy, normatywy i warunki techniczne obowiązujące przy projektowaniu, opanować w stopni podstawowym umiejętności:

- projektowania rozwiązań architektonicznych budynku mieszkalnego,

− projektowania wyposażenia i aranżacji wnętrz mieszkalnych,

− projektowania rozwiązań architektonicznych wnętrza  budynku użyteczności publicznej,

− projektowania rozwiązań architektonicznych wnętrza budynku usługowego,

− projektowania koncepcji zagospodarowania działki pod zabudowę jednorodzinną,

− projektowania koncepcji zagospodarowania terenu pod zabudowę wielorodzinną,

− projektowania elementów małej architektury.

Prerequisites

Umiejętność analizy tematu, przeliczania skali i znajomość podstaowywch zasad rysunku technicznego.

Scope

Studenci poznają ogólne zasady kompozycji przestrzennej: harmonii, kontrastu, równowagi, wprowadzania akcentów, operowanie skalą i proporcjami etc. Uczą się formułowania idei i programów użytkowych w opracowywanych zadaniach projektowych ze szczególnym uwzględnieniem ich funkcji. Zapoznają się z możliwościami wprowadzenia zmian w przestrzeni wnętrza mieszkalnego lub usługowego. W procesie dydaktycznym uwzględniona jest problematyka dotycząca waloryzacji obszaru podlegającego opracowaniu oraz organizacji projektowanej przestrzeni. Specyfikacja profilu użytkownika. Uwzględnienie norm ergonomii wnętrz zarówno mieszkalnych, jak publicznych.

Teaching methods

Ćwiczenia polegają na realizacji indywidualnych projektów lub na pracy w grupach, połączone są z dyskusją problemową. Towarzyszą im wykłady i prezentacje dotyczące aspektów związanych z podstawami kompozycji, możliwościami konstrukcyjno-technologicznymi oraz z ograniczeniami wynikającymi z ergonomii człowieka. Przy rozwiązywaniu wstępnych zadań projektowych student wykonuje propozycje, zaznajamiany jest z literaturą branżową i uwarunkowaniami prawnymi w projektowaniu wnętrz.

Definiowanie i realizacja dwóch jednostek to zadania projektowe realizowane przez każdego studenta, które mają być punktem wyjścia do rozrysowania projektów, alternatywnych rozwiązań, aktywnej dyskusji w grupie, prezentacji inspiracji i założeń projektowych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na podstawie oceny wykonanych prac, jakości i oryginalności wykonania oraz sposobu podania projektu, wykonania ćwiczeń projektowych w określonym terminie, obecności na zajęciach, aktywności i zaangażowania oraz systematyczności w pracy.

Prezentacja i oddanie zadań pomiarowych i inwentaryzacyjnych.

Oddanie dwóch zadań projektowych w formie minimum dwóch opracowanych plansz projektowych, omówionych, wydrukowanych i przekazanych w formie elektronicznej.

Dokumentacja procesu projektowego, prezentacja idei i koncepcji projektowej przed grupą.

Estetyczne podanie i wystawienie prac na wystawie semestralnej, końcoworocznej.

Recommended reading

  1. Neufert K., Podręcznik Projektowania architektonicznego-budowlanego, ARKADY, Warszawa 1995.

  2. Pile J., Historia Wnętrz, ARKADY, Warszawa 2006.

Further reading

  1. Dream apartments, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.

  2. Hykś P., Gabornik M., Vrana O., „Schody"

  3. Samujłło H. i J.: „Rysunek techniczny i odręczny w budownictwie"

  4. Wendy W. Staebler: „Architectural Detailing in Residentiallnteńors"

  5. Wojciechowski L., „Dokumentacja Budowlana 1, rysunek budowlany”, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.

  6. Working spaces, TASCHEN / EVERGREEN, Köln 2005.

Notes


Modified by mgr Joanna Legierska-Dutczak (last modification: 20-05-2019 22:29)