SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komunikacja wizualna |
Kod przedmiotu | 03.5-WA-AWP-KOWIZ-Ć-S14_pNadGenIKS9M |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Architektura wnętrz |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Cel Przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami komunikatu wizualnego. Nauka projektowania podstawowych komunikatów typo- i pikto- graficznych, dążenie do biegłości techniczno- manualnej w posługiwaniu się narzędziami do kreowania takich komunikatów, a także zdolności abstrahowania i konkretyzowania graficznego.
Znajomość programów graficznych, znajomość zasad kompozycji obrazu i tekstu.
Zakres tematyczny to przede wszystkim realizacja najbardziej typowych zadań z obszaru komunikacji wizualnej a więc tworzenie projektów znaków własnościowych i firmowych będących elementami rozbudowanej identyfikacji wizualnej oraz projektów plakatów jako najpopularniejszej formy łączenia treści obrazowej i tekstowej.
Przykładowe tematy:
Literniczy znak graficzny, gdzie podstawowym budulcem jest duet liter lub krótkie słowo oraz możliwe modyfikacje tych liter według zasad zachowania czytelności i atrakcyjności wizualnej.
Obrazkowy znak graficzny, gdzie podstawowym budulcem jest piktogram lub ideogram oraz wszelkie przetworzenia obrazu w uproszczony symbol z zachowaniem czytelności idei.
Plakat, gdzie najważniejszą zasadą jest połączenie obrazu i krótkiego tekstu, z zachowaniem zasad trafnego kojarzenia obu powyższych wartości wizualnych.
Wykłady i dyskusje tematyczne.
Prezentacje
Ćwiczenia i realizacja prac.
Korekty i konsultacje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach i wykonanie wszystkich zadań przewidzianych w programie zajęć.
Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Warszawa 2010
Michael Evamy, Logo. Przewodnik dla projektantów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
Joanna Sarzyńska-Putowska, Komunikacja wizualna; Fundacja ASP Kraków; 2002
4. Dabner David, Szkoła projektowania graficznego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2019
5. Friedrich Forssman, Hans Peter Willberg, Pierwsza pomoc w typografii, Słowo - Obraz - Terytoria, Warszawa, 2008
6. Piotr Rypson, Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949; Karakter; 2011
Zmodyfikowane przez dr Anna Owsian (ostatnia modyfikacja: 10-03-2022 13:09)