SylabUZ
Course name | Graphic Design |
Course ID | 03.5-WA-EASPP-PGRF-Ć-S14_pNadGenXJXI8 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Zagadnienia komunikacji wizualnej związane z uniwersalnością systemów informacji, które obejmują: wstęp do projektowania znaków firmowych lub towarowych, projekty piktogramów, emblematów i znaków graficznych, rozumiane jako podstawowe elementy identyfikacji wizualnej oraz rozwijanie tych umiejętności. Obraz i tekst jako komponenty komunikatu wizualnego. Plakat jako komunikat kulturalny, społeczny, ideowy. Książka i ilustracja jako graficzna forma przekazu. Świadome stosowanie zasad typografii. Kolor jako ważny element w realizacjach projektowych, przetwarzanych cyfrowo. Umiejętność przygotowania projektów do druku. Historia i współczesne tendencje w projektowaniu identyfikacji wizualnej. Kreowanie indywidualnych postaw w tym obszarze ma na celu uzyskanie jak najciekawszych efektów w twórczości artystycznej studenta oraz poszerzanie jego wrażliwości estetycznej oraz umiejętności samodzielnego i efektywnego wdrażania projektu graficznego.
Zaawansowana obsługa programów graficznych Adobe CC (Photoshop, Illustrator, InDesign). Umiejętność komponowania tekstu i obrazu, znajomość pojęć z zakresu projektowania graficznego, typografii oraz rodzajów i zasad przygotowania do druku. Znajomość historii oraz współczesnych trendów grafiki projektowej.
Ćwiczenia obejmują: projektowanie znaków firmowych lub towarowych, projekty piktogramów, emblematów i znaków graficznych rozumianych jako podstawowe elementy identyfikacji wizualnej (z uwzględnieniem małej księgi znaku) oraz komunikacji wizualnej w przestrzeni publicznej (pojęcie infografiki) i reklamowej. Projektowanie plakatu ze szczególnym uwzględnieniem układów typograficznych oraz znaczenia koloru. Każdy semestr obejmuje również proces tworzenia autoprezentacji własnej działalności artystycznej w postaci graficznego, elastycznego (podlegającego rozbudowie) portfolio.
Przykładowy zestaw tematów realizowanych w semestrze zimowym/letnim 2018/19 (zakres zagadnień poruszanych w tematach pozostaje ten sam):
1. Identyfikacja wizualna z podstawową księgą znaku:
(temat obowiązkowy, realizowany w I semestrze 2018/2019)
Blossom (kwiaciarnia); Galeria INCYDENT (galeria Łużyckiej Szkoły Wyższej w Żarach
- do wdrożenia; SHOTY (identyfikacja dla wystawy studentów ISW – do wdrożenia);
Pickap.pl (transport)
(mapa myśli + mood board + brief, księga znaku, projekt logotypu, papieru listowego, koperty,
wizytówki, gadżety + wizualizacja – wybieramy jedno hasło)
Wydruk księgi znaku w formacie A4 oraz wizualizacja/mockup całości w formacie B2 (50cmx70cm).
Możliwe są dodatkowe własne propozycje przeprowadzenia procesu projektowania identyfikacji dla
realnego odbiorcy (klienta).
2. projekt plakatu: „Jedz ostrożnie!” – dziewiętnasty konkurs Galerii Plakatu AMS z dodatkową
nagrodą od Klubu Twórców Reklamy.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:
www.galeriaplakatu.ams.com.pl
(wydruk w formacie B1: 100cmx70cm)
3. projekt plakatu: Kobiece ikony kina / wybór jednej postaci na plakat lub seria.
(wydruk w formacie B1: 100cmx70cm)
4. projekt plakatu o tematyce społecznej: Artificial World lub World without plastic
wybieramy jedno hasło (wydruk w formacie B1: 100cmx70cm)
5. Projekt wydawnictwa dla wybranej pracowni (sitodruk, pracownia działań multimedialnych,
pracownia 201) (format dowolny, min. 16 stron + okładka 4 strony, fotografie, typografia, pomysł,
kreacja)
6. Projekt graficzny autorskiej formy książkowej do hasła: „Przeprowadzki”
(proszę potraktować temat metaforycznie, dosłowność „męczy”)
(okładka, wnętrze, pomysł, ilustracje, inspiracje, nie mniej niż 16 stron+okładka)
wydruk: dowolny format, makieta.
7. Animowana infografika/spot promocyjny:
SHOTY - studencka wystawa dyplomów ISW; Wystawa Końcoworoczna ISW
Do wyboru jedno z haseł (storyboard, grafika wektorowa, format mp4, 20 s)
Istnieje także możliwość skonstruowania własnych propozycji tematycznych/animacji.
Obowiązuje realizacja 5 wybranych tematów + portfolio w roku akademickim 2018/19.
Obowiązkowo zrealizowany temat:
- PORTFOLIO: dokumentacja własnych prac, dorobku artystycznego w ciekawie (!!!) zaprojektowanej graficznie i typograficznie formule katalogu elektronicznego. (format A4 –pion lub poziom, min 15 stron (oprócz tytułowych), zapisane jako format Adobe Reader .pdf)
Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje zapoczątkowane koncepcjami szkicowymi (manualnymi) aż po gotowe realizacje (tematy do wyboru – treści programowe) w adekwatnym oprogramowaniu graficznym w które wyposażona jest pracownia komputerowa. Indywidualne konsultacje pozwalają na wypracowanie właściwych i samodzielnych decyzji projektowych. Studenci przygotowują również materiały i pracują samodzielnie poza pracownią. Zajęcia poparte są materiałami wizualnymi, pokazami oraz krótkimi wykładami dotyczącymi współczesnych zagadnień projektowania oraz identyfikacji i komunikacji wizualnej, odniesieniami do źródeł www oraz dyskusjami w tym obszarze. Studenci zobowiązani są do bieżącego zapoznawania się z aktualnymi propozycjami z zakresu czasopism i literatury oraz stron www.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną.
Ćwiczenia – na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w ramach konsultacji indywidualnych projektów (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Obowiązkowa obecność na zajęciach. Realizacja wyznaczonych ilościowo ćwiczeń w obszarze semestru (roku) z możliwością wyboru z pełnego zakresu propozycji.
Aktywność i zaangażowanie w trakcie zjęć oraz jakość zdobytych umiejętności.
Przygotowanie prac do wydruku: pliki .pdf , druk zrealizowanych prac. Przesłanie w formie cyfrowych „wglądówek” zrealizowanych zadań.
Modified by dr Piotr Czech (last modification: 19-05-2019 21:50)