SylabUZ
Course name | Empatyczna komunikacja i relacje interpersonalne |
Course ID | 05.9-WA-SWP-EKOIN-S16 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Visual arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z rolą empatycznej komunikacji w tworzeniu satysfakcjonujących relacji interpersonalnych z uczniami, rodzicami, nauczycielami, rozwiązywaniu konfliktów w grupie i między uczniami, stawianiu i realizacji celów pedagogicznych.
Brak.
student poznaje definicje empatii, neurobiologiczne podstawy opisujące aspekt poznawczy, rozwija umiejętności w zakresie odczuwania i okazywania empatii
student poznaje założenia koncepcji komunikacji empatycznej wg dr. Marshalla B. Rosenberga
student poznaje i ćwiczy narzędzia do budowania relacji interpersonalnych opartych o empatię, takie jak: aktywne słuchanie, model 4 kroków wyrażania siebie, empatyczne przyjmowanie odmowy
student poznaje podstawy mediowania konfliktów w oparciu o narzędzia empatycznej komunikacji i ćwiczy ich stosowanie w praktyce, student poznaje założenia rozwiązywania konfliktów grupowych w oparciu o metodę kręgów naprawczych Dominika Bartera
student poznaje i wykorzystuje w praktyce narzędzia do stawiania i realizacji celów, takich jak: model SMART, model GROW
praca grupowa w kręgu
pogadanka
prezentacja multimedialna
metoda sytuacyjna
burza mózgów
gry i zabawy dydaktyczne
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
aktywne uczestnictwo w zajęciach
systematyczna praca nad realizacją wyznaczonych zadań
pisemne podsumowanie zajęć
Rosenberg, Marshall B. 2009: Porozumienie bez Przemocy. O języku serca. Warszawa: Czarna Owca. (Tytuł oryginału amerykańskiego Nonviolent Communication. A Language of Life, 1998)
Hart, Sura; Kindle Hodson, Victoria 2006: Empatyczna klasa. Relacje, które pomagają w nauce. Warszawa: Kompendium. (Tytuł oryginału amerykańskiego The Compassionate Classroom. Relationship Based Teaching and Learning, 2004)
Larsson, Liv 2009: Porozumienie bez przemocy w mediacjach. Jak być trzecią stroną w konflikcie. Warszawa: Czarna Owca. (Tytuł oryginału szwedzkiego Skapa möten och kontakt genom medling, 2008)
Lindemann, Gabriele; Heim, Vera 2013: Komunikacja Konstruktywna w biznesie. Przez rozmowę do efektywnego zarządzania. Poznań/ Warszawa: Porozumiewajmy się. (Tytuł oryginału niemieckiego Erfolgsfaktor Menschlichkeit; Wertschätzend führen – wirksam kommunizieren; Ein Praxishandbuch für effektives Beziehungsmanagement und neue Unternehmenskultur, 2010)
Rosenberg, Marshall B. 2008: Rozwiązywanie konfliktów poprzez Porozumienie bez Przemocy. Warszawa: Czarna Owca. (Tytuł oryginału niemieckiego Konflikte lösen durch Gewaltfreie Kommunikation, 2004. Autorką w języku niemieckim jest Gabriele Seils)
Rosenberg, Marshall B. 2013: W świecie Porozumienia bez Przemocy. Praktyczne narzędzia do budowania więzi i komunikacji. Warszawa: Mind. (Tytuł oryginału amerykańskiego Living Nonviolent Communication. Practical tools to connect and communicate skilfully in every situation, 2012)
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Patrycja Wilczek-Sterna (last modification: 24-06-2019 14:59)