SylabUZ

Generate PDF for this page

Szkoła debatowania i sporu politycznego - course description

General information
Course name Szkoła debatowania i sporu politycznego
Course ID 08.0-WH-PolitP-SDSP-S17
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Political Studies
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Piotr Pochyły
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Warsztaty mające na celu naukę prowadzenia sporu politycznego oraz debatowania, w tym prowadzenia i udziału w debatach oksfordzkich.

Prerequisites

brak

Scope

1. Wprowadzenie do zajęć 2. Założenia teoretyczne debatowania 3. Tradycje sztuki debatowania 4-5. Ćwiczenia z zakresu debat oksfordzkich 6-10 Zajęcia praktyczne w zakresie krótkich występów publicznych. Erystyka polityczna. 11-14 Przeprowadzenie czterech debat oksfordzkich 15. Weryfikacja i ewaluacja debat i sztuki prowadzenia sporu politycznego.

Teaching methods

Debata, dyskusja, autoprezentacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Recommended reading

  1. Przewodnik do debat oksfordzkich – podręcznik przygotowany dla Regionalnego Ośrodka Debaty Międzynarodowej w Zielonej Górze.
  2. Barbara Jabłońska, O polskim dyskursie politycznym na tematy europejskie: debata nicejsko-konstytucyjna w prasie codziennej, Kraków 2009.
  3. Agnieszka Łada, Debata publiczna na temat powstania Centrum przeciw Wypędzeniom w prasie polskiej i niemieckiej, Wrocław 2006.
  4. Jakub Pstrąg, Werbalne i niewerbalne techniki i strategie konwersacyjnego oponowania na materiale debat telewizyjnych, Kraków 2004.

 

Further reading

  1. S. Quinn, Debating in the World Schools Style: A Guide, New York 2009.

Notes

brak


Modified by dr Wioletta Husar-Poliszuk (last modification: 11-05-2019 10:14)