SylabUZ
Course name | Jazz Harmony |
Course ID | 03.2-WA-JiMEP-HRJ-Ć-S14_pNadGenD94I9 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
[1] zapoznanie studentów ze specyfiką brzmienia muzyki jazzowej; [2] poznanie zasobów dźwiękowych muzyki
jazzowej (skale, akordy, melodyka); [3] kształtowanie umiejętności analizowania problemów i zjawisk
harmonicznych na przykładzie ewolucji jazzu (style, koncepcje, kompozycje, przedstawiciele). [4] praktyczne
przygotowanie do realizacji poznanych zasad w fakturze fortepianowej.
Pozytywnie zdany egzamin na I rok studiów I stopnia kierunku Jazz i muzyka estradowa.
[1] zapis funkcyjny (amerykańska nomenklatura); [2] skale kościelne (dur i jej moduły), moll melodyczna i jej moduły; [3] skala zmniejszona, alterowana, całotonowa; [4] budowa akordów, rodzaje faktury; [5] zwroty kadencyjne:
Wykład, dyskusja, ćwiczenia praktyczne w postaci analizy przykładów z literatury muzycznej, zadania pisemne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z oceną z ćwiczeń na podstawie:
1. Jaffe Andy, Jazz Harmony, Advance Music, Tubingen 1996.
2. Weiskopf Walt, Ricker Ramon, Augmented scales in jazz, Jamey Aebersold, New Albany 1993;
3. Levine Mark, The Jazz Piano Book, Sheer Music, Petaluma 1989;
4. Slonimsky Nicolas, Thesaurus of Scale and Melodic Patterns, Shimrer Books 1975;
5. Hołownia Bogdan, O Harmonii Jazzowej. Zapiski z szuflady, HoBo Records, Toruń 2012.
1. Levine Mark, The Jazz Theory Book, Sheer Music, Petaluma 1995;
2. Zieliński Tadeusz, Problemy Harmoniki Nowoczesnej, PWM, Kraków 1983;
3. Szymaniuk Jerzy, Interpretacja polskich kolęd i pastorałek w procesie aranżacji na przykładzie partytury Kolędy dla Świata, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2015.
6. Nettles Barrie, Harmony 1-5, Berklee College of Music Press, Berkee 1997.
Modified by dr Bartosz Pernal (last modification: 05-06-2019 08:28)