SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Promocja i marketing dóbr kultury |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMD-PMK-Ć-S14_pNadGenZRTHA |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra sztuki |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie |
- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu podstawowych regulacji prawnych i organizacyjnych tyczących podmiotów działających w sferze kultury,
- poszerzenie wiedzy na temat stanu i uwarunkowań współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury, zdobycie umiejętności analizowania - w podstawowym zakresie - procesów i mechanizmów funkcjonowania kultury w ramach realiów rynkowych,
- zdobycie podstaw wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności w sferze kultury (m.in. podstaw marketingu, reklamy, sponsoringu, kultury w mediach, etykiety menedżera),
- praktyczne przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie projektowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury, zwłaszcza kultury muzycznej.
Brak wymagań wstępnych.
1. Podstawy i regulacje prawne działalności w sferze kultury.
2. Uwarunkowania funkcjonowania rynku kultury w Polsce. Polityka kulturalna.
3. Marketing. Marketing w kulturze.
4. Projektowanie przedsięwzięć kulturalnych.
5. Sponsoring.
6. Reklama.
7. Media. Prawo prasowe. Patronat medialny.
8. Elementy organizacji i zarządzania. Twórcze przywództwo.
9. Podstawy badania opinii publicznej.
10. Etykieta menedżera
11. Realizacja wybranych elementów promocji i organizacji działań kulturalnych (umowa o dzieło, umowa sponsorska, promocja w mediach, dossier artystyczne, strona www, folder reklamowy, analiza SWOT i in.).
Seminarium, konwersatorium, wykład problemowy, metoda projektu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena semestralna wynika z: 1. ocen uzyskiwanych na zajęciach; 2. oceny za sporządzenie wybranej formy związanej z organizacją lub promocją w sferze kultury: umowy o dzieło, umowy sponsorskiej, projektu promocji w mediach, projektu strony www, folderu reklamowego, analizy SWOT i in. (kryteria oceny: język, forma, poprawność merytoryczna, oryginalność ujęcia); 3. oceny projektu przedsięwzięcia muzycznego, 4. oceny za aktywność w zespole projektującym, organizującym i realizującym przedsięwzięcie muzyczne – koncert pedagogów i studentów (zadanie realizowane fakultatywnie).
Zalecany udział studentów - w trybie wolontariatu - w realizacji przedsięwzięcia muzycznego organizowanego przez instytucję prowadzącą działalność kulturalną.
Zmodyfikowane przez dr hab. Rafał Ciesielski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 29-06-2019 08:43)