SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot humanistyczny: Komunikacja w języku rosyjskim |
Kod przedmiotu | 09.6-WH-FP-PHK-S17 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Kulturoznawstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | rosyjski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Nauka języka rosyjskiego od podstaw. Kształcenie nawyków umiejętności poprawnej wymowy, czytania i pisania. Rozwijanie zdolności komunikacyjnych z zastosowaniem ich w codziennych sytuacjach życiowych. Zapoznanie z elementami wiedzy o krajach obszaru nauczanego języka (alfabet, zasięg posługiwania się językiem rosyjskim), oraz podstawowymi informacjami o Rosji, jej mieszkańcach, przyrodzie i symbolach. Zapoznanie się leksyką, fonetyką i podstawowymi zasadami gramatyczno-ortograficznymi niezbędnymi do kreowania samodzielnych wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku rosyjskim na poziomie A1.
Brak wymagań.
Zapoznanie z alfabetem rosyjskim: А а, Б б, В в, Г г, Д д, Е е, Ё ё, Ж ж, З з, И и, Й й, К к, Л л, М м, Н н, О о, П п, Р р, С с, Т т, У у, Ф ф, Х х, Ц ц, Ч ч, Ш ш, Щ щ, ъ, ы, ь, Э э, Ю ю, Я я. Zakres leksykalny: człowiek – dane personalne; dom – miejsce zamieszkania; państwo i społeczeństwo – nazwy państw i stolic europejskich; szkoła / uczelnia – typy szkół, przedmioty nauczania, przybory szkolne, oceny; kształcenie pozaszkolne; czas wolny – najpopularniejsze zainteresowania i ulubione zajęcia młodzieży; życie rodzinne i towarzyskie – zawieranie znajomości, koledzy, przyjaciele, formy korespondencji, podstawowe święta i uroczystości. Komunikacja: wskazywanie osób i przedmiotów z najbliższego otoczenia; przedstawianie się i pytanie o imię (imię odojcowskie); określanie miejsca zamieszkania i przebywania osób; pytania i odpowiedzi dotyczące wieku z użyciem liczebników; zwroty grzecznościowe w sytuacjach formalnych i nieformalnych; rozmowy na temat szkoły, uczelni i nauczania – wyrażanie swojej opinii; nazywanie dni tygodnia; rozmowy na temat sposobu spędzania czasu wolnego i różnych zainteresowań pozaszkolnych; stosowanie form grzecznościowych przy powitaniu i zawieraniu znajomości; składanie życzeń i gratulacji z różnych okazji. Gramatyka: konstrukcje: Как тебя зовут?, где ты живёшь?, Где ты?, Кто ты по национальности?, Сколько тебе лет?; у меня (есть) z zaimkami i rzeczownikami; formy osobowe czasowników I i II koniugacji; liczebniki główne od 1 do 30; czasowniki zwrotne: увлекаться, интересоваться, учиться (где? как?); formy deklinacyjne rzeczowników zakończonych na -а, -я; czas przeszły czasowników; Fonetyka: wymowa głosek rosyjskich ze szczególnym uwzględnieniem samogłoski o w zależności od pozycji akcentu, samogłosek jotowanych oraz ч, щ i ж, ш, ц; intonacja zdania pytającego i oznajmującego; akcent w języku rosyjskim. Ortografia: pisownia liter alfabetu rosyjskiego; zasada łączenia liter; pisownia nazw narodowości; pisownia liczebników głównych od 1 do 30;
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, gry dydaktyczne, praca w grupach, pogadanka, metoda sytuacyjna, wypowiedź ustna i pisemna, praca z użyciem środków audiowizualnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie przedmiotu na podstawie aktywności na zajęciach oraz kontroli bieżącej (różne rodzaje zadań kontrolnych i prac domowych zarówno w formie pisemnej jak i ustnej), testy gramatyczno-leksykalne.
Przedmiot jest prowadzony z elementami języka polskiego i rosyjskiego.
Zmodyfikowane przez dr Dariusz Sagan (ostatnia modyfikacja: 07-06-2019 14:15)