SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia |
Kod przedmiotu | 14.4-WL-WFSP-PSY |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 15 | 1 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 15 | 1 | Zaliczenie na ocenę |
Przekazanie studentom wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień z dziedziny psychologii rozwojowe i klinicznej związanych z funkcjonowaniem dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Zaliczenie kursu podstawowego w I semestrze. Znajomość podstaw psychologii.
Wykład: prawidłowości i nieprawidłowości rozwoju, norma rozwojowa. Determinanty rozwoju. Koncepcje rozwoju psychicznego człowieka. Elementy psychologii klinicznej – psychologia zdrowia i stres psychologiczny. Zburzenia psychiczne w kontekście pracy nauczyciela.
Ćwiczenia: charakterystyka rozwoju psychicznego w poszczególnych etapach życia. Rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny i moralny. Potrzeby uczniów i sposoby ich realizacji. Zaburzenia psychiczne występujące u dzieci i młodzieży-rodzaje, przyczyny, potrzeby edukacyjne.
Wykład, praca w grupach, dyskusje, prace kontrolne, projekty
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady: zaliczenie na podstawie kolokwium zaliczeniowego w formie pisemnej. Student uzyskuje ocenę pozytywną po uzyskaniu minimum 60%możliwych punktów.
Ćwiczenia: kończą się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: kolokwium zaliczeniowe i aktywność na zajęciach. Student uzyskuje ocenę pozytywną po uzyskaniu minimum 60%możliwych punktów.
Ocena końcowa: to średnia ocen z wkładu i ćwiczeń. Obydwie ocen muszą być pozytywne. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Brzezińska A.I. (2005), Portrety psychologiczne człowieka. Gdańsk, GWP Doliński D.,
2.Strelau J., (2010) (red.) Psychologia akademicka. Podręcznik.t.1-2. Gdańsk, GWP Kendall
3.Ph. (2004) Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Gdańsk, GWP
4. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Ustalana i rekomendowana studentom w zależności od tematyki zajęć.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 17-10-2019 13:58)