SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Piłka ręczna |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WF-PRE |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Wykształcenie nauczyciela, który będzie przygotowany do samodzielnego formułowania celów i opracowywania programów nauczania gry w piłkę ręczną oraz ich realizacji w warunkach szkolnego wychowania fizycznego. Usprawnienie studentów w zakresie techniki gry w piłkę ręczną.
Podstawowe umiejętności techniczne gry w piłkę ręczną. Znajomość przepisów gry.
Charakterystyka gry w piłkę ręczną. Zarys historii piłki ręcznej w Polsce i na świecie. Aktualne przepisy gry, sędziowanie i protokołowanie. Organizacja gry na poszczególnych etapach szkolenia. Obserwacja i analiza meczu piłki ręcznej. Znaczenie oraz rodzaje obserwacji gry w odniesieniu do działań motorycznych, technicznych i taktycznych. Przykładowe arkusze obserwacyjne. Opracowanie danych zgromadzonych w arkuszach obserwacyjnych. Technika, systematyka i metodyka nauczania: poruszania się po boisku, chwytów i podań, rzutów, zwodów i kozłowania. Taktyka gry w piłkę ręczną. Taktyka zespołowa gry w ataku. Taktyka zespołowa gry w obronie. Taktyka indywidualna w poszczególnych elementach gry. Ćwiczenia taktyczne realizowane w różnych formach (małe gry, fragmenty gry, gry szkolne, gry właściwe, mecze). Piłka ręczna dzieci i młodzieży. Struktura i etapy szkolenia w piłce ręcznej. Ćwiczenia, gry i zabawy przygotowujące do gry w piłkę ręczną (podania, rzuty, chwyty itp.). Jednostka treningowa. Rodzaje rozgrzewek. Ćwiczenia w części końcowej. Przykładowe jednostki treningowe na poszczególnych etapach szkolenia w zakresie kształtowania sprawności fizycznej i umiejętności technicznych.
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz:
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 31-10-2019 18:09)