SylabUZ
Course name | The internet as a movie theme |
Course ID | 08.0-WH-UZP-IjM-TF01-s-S19 |
Faculty | Inter-faculty courses offer |
Field of study | Inter-faculty courses offer |
Education profile | - |
Level of studies | |
Semester | summer term 2019/2020 |
Head faculty | Faculty of Humanities |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit |
Zasadniczym celem wykładu, poprzez omówienie Internetu jako motywu/tematu filmowego, jest ukazanie studentom, na czym mógłby polegać byt symboliczny Sieci czy – patrząc szerzej – nowych technologii. Drugim celem jest ukazanie nie zawsze odpowiednio „widzialnych” czy „słyszalnych” zagrożeń i pułapek, na jakie są narażeni użytkownicy nowych technologii/Internetu
Brak
Byt rzeczywisty a byt symboliczny. Byt rzeczywisty i symboliczny Internetu na tle bytu rzeczywistego i symbolicznego średniowiecznej książki. Mieszkanie w stylu hi-tech czyli o pewnej próbie odwzorowania cyberprzestrzeni. Internet (nowe technologie) jako temat/motyw w wybranych filmach. Internet (nowe technologie) – korzyści i zagrożenia.
wykład konwersatoryjny, praca z tekstem (w tym audiowizualnym), dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
warunkiem zaliczenia jest obecność na wykładach i udział w dyskusjach
M. Castells, Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, przeł. T. Hornowski, Poznań 2003.
Derrick de Kerckhove, Inteligencja otwarta. Narodziny społeczeństwa sieciowego, Warszawa 2001.
A. Dróżdż, Od liber mundi do hipertekstu, Warszawa 2009.
U. Eco, Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki, [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku: antologia, red. M. Hopfinger. Warszawa 2002.
Liternet. Literatura i Internet, red. P. Marecki, Kraków 2002.
Liternet.PL, red. P. Marecki, Kraków 2003.
Od pióra do sieci. Zmienne media literatury, red. P. Michałowski, Szczecin 2015.
T. Ratajczak, O bycie symbolicznym Internetu (na tle bytu symbolicznego średniowiecznej książki), [w:] Wokół tekstów kultury: Literatura – Język – Teatr – Internet, red. nauk. M. Januszewicz, T. Ratajczak, Zielona Góra 2009, s. 399–408.
Wiek ekranów, red. A. Gwóźdź, P. Zawojski, Kraków 2002.
Wybór materiałów internetowych i filmowych.
wg bieżących potrzeb
ponieważ podczas zajęć będą miały miejsce prezentacje wybranych filmów, wskazane jest, aby wykłady były planowanie w cyklach czterogodzinnych (co dwa tygodnie); z uwagi na specyfikę zajęć wykład powinien być zaplanowany w sali ze sprzętem audiowizulanym.
Modified by mgr Renata Kubiak (last modification: 23-07-2019 11:38)