Celem przedmiotu jest poszerzenie wiedzy studenta z zakresu reklamy, w szczególności kampanii społecznej oraz środków perswazji, które mają wpływ na relację nadawca-odbiorca.
Wymagania wstępne
brak
Zakres tematyczny
Kampania społeczna – definicja, cechy i cele.
Historia kampanii społecznej.
Slogan reklamowy i jego znaczenie dla kampanii społecznej.
Obraz w komunikacji reklamowej.
Muzyka i dźwięk w kampaniach społecznych.
Techniki manipulacji odbiorcą w reklamie.
Kampanie społeczne promujące zdrowy tryb życia.
Kampanie społeczne na rzecz zwierząt.
Kampanie społeczne przeciwko przemocy.
Kampanie społeczne na rzecz tolerancji.
Kampanie społeczne promujące pomoc potrzebującym.
Porównanie sposobu realizacji kampanii w Polsce i za granicą.
Własna kampania społeczna – prezentacje.
Metody kształcenia
Wykład, ćwiczenia, dyskusja
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie minimum 7 pkt. (max 15 pkt) za aktywność na zajęciach polegającą na udziale w różnych rodzajach dyskusji, przygotowanie pozytywnie ocenionej prezentacji na zadany temat oraz pozytywną ocenę z kolokwium. Uzyskane punkty są potwierdzeniem aktywności studenta. W przypadku negatywnej oceny pracy studenta, nie przyznaje się punktów. W przypadku braku aktywności, student zobowiązany jest uzyskać te punkty w ramach konsultacji. Ocena końcowa (aktywność, prezentacja, kolokwium):
7 pkt. – dostateczny
8-9 pkt. – dostateczny plus
10-11 pkt. – dobry
12-13 pkt. – dobry plus
14-15 pkt. – bardzo dobry
Literatura podstawowa
Albin K., Reklama - przekaz, odbiór, interpretacja ,Warszawa – Wrocław 2000.
Kall J., Reklama, Warszawa 1994.
Reklama wczoraj i dziś, red. A. Barska Warszawa 2016.
Tarczydło B., Kampania społeczna w teorii i praktyce/ https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/_migrated/content_uploads/19_B.Tarczydlo_Kampania_spoleczna_w_teorii_i_praktyce.pdf
Literatura uzupełniająca
Benedikt A., Komunikacja wizerunkowa w reklamie, Wrocław 2015.
Jak działa reklama, red. John Philip Jones, przekł. M. Przylipiak, Gdańsk 2004.
Kampanie społecznie jako forma socjotechniki, red. P. Pawełczyk, Poznań 2015.
Napierała M., Filozofia reklamy: historia, psychologia, techniki, Kraków 2012.
Pańczyk M., Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej : kwalifikacja A.27 organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej. T. 1, Poznań 2016.
Pitrus A., Zrozumieć reklamę, Kraków 2001.
Przemoc ikoniczna czy "nowa widzialność"?, red. E. Wilka, Katowice 2001.
Šmid W., Encyklopedia promocji i reklamy, Kraków 2001.
Uwagi
brak
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 14-09-2019 10:10)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.