SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski |
Kod przedmiotu | 09.0-WL-PielP-JO |
Wydział | Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu |
Kierunek | Pielęgniarstwo |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata pielęgniarstwa |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 60 | 4 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka angielskiego na poziomie A2+
1. Studia i studiowanie: struktura i funkcjonowanie uczelni wyższych w Polsce i krajach anglojęzycznych.
2. Terminologia ogólna i medyczna związana z zawodem pielęgniarki, etyka zawodu pielęgniarki.
3. Budowa ciała ludzkiego i wybranych organów wewnętrznych.
4. Ogólna terminologia medyczna, oddziały szpitalne, dokumentacja szpitalna.
5. Procedury szpitalne.
6. Komunikacja z pacjentem i jego rodziną.
7. Opieka nad pacjentem - radzenie sobie z bólem chronicznym, choroby wieku podeszłego, choroby wieku dziecięcego.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca ze słownikiem, praca w grupach, burza mózgów
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zajęć, przewidzianych do realizacji w ramach programu ćwiczeń. Ocenie podlegają sprawdziany wprowadzające do zajęć, kolokwia sprawdzające wiedzę, odpowiedź ustna – ocena pozytywna powyżej 50% uzyskanych punktów. W przypadkach nieobecności, Student powinien uzupełnić braki w terminie uzgodnionym z prowadzącym zajęcia.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Grice T., Nursing 1, Oxford University Press 2007
2. Grice T., Greenan J., Nursing 2, Oxford University Press 2007
3. Wright R., Cagnol B., English for Nursing 1, Pearson Education Limited 2012
4. Wright R., Spada Symonds M., English for Nursing 2 , Pearson 2012
5. Małko E., Govender-Kubiec Ch., Język Angielski dla Pielęgniarek, PZWL Warszawa 2010
1. Latham-Koenig Ch., Oxenden C., English File, Pre-intermediate, Oxford University Press 2013
2. Latham-Koenig Ch., Oxenden C., English File, Intermediate, Oxford University Press 2013
3. Riley D., Vocabulary for Medicine, Peter Collin Publishing
4. Matasek M., Język angielski. Słownictwo. Tematyczny zbiór ćwiczeń, Handy Books 2006
5. Glendinning E. H., Howard R., Professional English in Use, Cambridge 2009
6. Jóżwiak J., Praktyczny Słownik Medyczny, Medyk 2007
7. Słomski P., Podręczny Słownik Medyczny, PZWL 2009
Zmodyfikowane przez dr n. med. Joanna Hoffmann-Aulich (ostatnia modyfikacja: 20-08-2022 22:41)