SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Pedagogika |
Kod przedmiotu | 05.7-WB-Biol2P-Ped-S19 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki pedagogicznej. Doskonalenie umiejętności komunikowania się w procesach edukacyjnych, pracy z grupą
Wzbudzenie refleksji nad współczesnymi problemami pedagogicznymi.
Brak wymagań wstępnych
Wykłady:
1. Organizacja systemu oświaty
2. Pozycja szkoły jako instytucji edukacyjnej
3. Modele współczesnej szkoły
4. Alternatywne formy edukacji
5. Ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania
6. Istota i funkcje wychowania
7. Proces wychowania
8. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w szkole
9. Prawa ucznia w szkole
10. Wspieranie samorządności szkolnej
11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych
12. Zagrożenia dzieci i młodzieży
Ćwiczenia:
1. Znaczenie środowisk wychowawczych w rozwoju ucznia
2. Rola nauczyciela - wychowawcy
3. Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
4. Funkcjonowanie klasy jako grupy społecznej - grupy nieformalne, podkultury, sekty
5. Integracja w placówce oświatowej
6. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów
7. Zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
8. Nauczyciel jako osoba wspomagająca rozwój całożyciowy ucznia
Wykład tradycyjny
Metody aktywizujące, pogadanka
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu zgodnie z progami punktowymi
Wykład:
Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry
Ćwiczenia
Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry
Ocena Końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z wykładów oraz ćwiczeń
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 28-04-2020 08:54)