SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy terapii behawioralnej osób z niepełnosprawnością intelektualną - course description

General information
Course name Podstawy terapii behawioralnej osób z niepełnosprawnością intelektualną
Course ID 14.4-WP-PSSM-PTBI
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przekazanie studentom wiedzy na temat terapii behawioralnej.  Zapoznanie studentów z różnymi metodami i formami terapii  w nurcie behwioralnym osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwoju i  poznawczej. 

Scope

Wykłady

Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej– teorie biologiczne, psychologiczne i socjologiczne 

Systemy terapeutyczne osób  z niepełnosprawnoście intelektualną w Polsce i na swiecie. 

Podstawy terapii behawioralnej. 

Wsparcie i edukacja rodziny w zakresie utrwalania osiągnięc terapeutycznych.

Teaching methods

Wykłady – 

Ćwiczenia – 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 

Wykłady

Wykłady z przedmiotu kończą się  zaliczeniem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest zaliczenie  pisemne w formie sprawdzianu z określonymi progami punktowymi. M

Ćwiczenia

Ćwiczenia z przedmiotu kończą się zaliczeniem na ocenę. Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: o ocena projektu dotyczącego diagnozy i prezentacji proponowanych działań terapeutycznych – praca grupowa (grupy 2-3 osobowe); ocena indywidualnej aktywności w toku zajęć.

Ocena końcowa

Końcowa ocena z przedmiotu to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładów (sprawdzianu).

Recommended reading

 

Cierpiełkowska L., Sęk H. (2017) Psychologia kliniczna, Warszawa: PWN

 reszta lietarury podana zosttanie na zajęciach.

Further reading

Notes


Modified by dr Marzanna Farnicka (last modification: 21-11-2019 14:28)