Zapoznanie z celami studiowania literatury przedmiotu. Zapoznanie z warsztatem pisarskim badacza. Poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru studiowanej specjalności. Kształtowanie umiejętności pisania tekstu naukowego .
Prerequisites
Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.
Scope
Specyfika studiów nad literaturą przedmiotu
Zasady i rodzaje poznania naukowego. Poznawanie piśmiennictwa specjalistycznego .
Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu.
Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów. Funkcje teorii pedagogicznych.
Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Uogólnianie danych ze studiów literatury.
Ustalenie tematu pracy magisterskiej.
Warsztat pisarski nauczyciela – badacza.
Technika pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.).
Teaching methods
Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Napisanie spisu treści oraz fragmentu części teoretycznej pracy.
Recommended reading
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977.
Further reading
Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002.
Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999.
Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.
Notes
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 29-11-2019 13:30)