SylabUZ

Generate PDF for this page

Master's seminar 2 - course description

General information
Course name Master's seminar 2
Course ID 05.6-WP-PSSM-SM2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Zapoznanie studentów z etapami badań pedagogicznych. Wyposażenie studentów w umiejętności formułowania celów, problemów, zmiennych i ich wskaźników (w przypadku badań ilościowych), wyboru paradygmatu badań oraz odpowiedniej metody. Przygotowanie studentów do etycznego oraz rzetelnego przeprowadzenia badań.

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.. Opracowana część teoretyczna pracy magisterskiej.

Scope

 

  1.  Badania ilościowe a jakościowe.
  2. Cele badań naukowych.
  3. Zasady badań pedagogicznych.
  4. Formułowanie celu, problemów, zmiennych, wybór paradygmatu, metody badań pedagogicznych.
  5. Opracowanie procedury badań, w tym narzędzia badawczego.
  6. Opisywanie zmiennych (niezależnych i zależnych), wskaźników adekwatnie do podjętych problemów.
  7. Ustalenie próby badawczej, badanej grupy osób. 

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Opracowana koncepcja badań własnych.  

Recommended reading

 

  1. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000.
  2. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
  3. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  4. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977.

Further reading

 

  1. Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002.
  2. Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999.
  3. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2000. 
  4.  Metody badań jakościowych, tom 1, 2, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Warszawa 2010.

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 29-11-2019 13:34)