SylabUZ

Generate PDF for this page

German II - course description

General information
Course name German II
Course ID 09.0-WP-SOCP-JOBC2-N
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 60 4 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji Językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie Języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem Języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+.

Scope

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu socjologii. Obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce : demografia, uzależnienia, przestępczość, media.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: metody weryfikacji efektów kształcenia to:

- kolokwium zawierające pytania otwarte i zamknięte i uzyskanie minimum 50 % prawidłowych odpowiedzi; student otrzymuje ocenę z kolokwium wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

- kartkówki: progi punktowe jw.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

DaF kompakt A1-B1 Kursbuch mit 3 Audio-CDs + Übungsbuch mit 2 Audio-CDs, Verlag Klett, 2011

em Abschlusskurs mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009

em Brückenkurs-Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe mit 2CDs +Arbeitsbuch, Max Hueber Verlag, 2006

em Hauptkurs + Arbeitsbuch mit 2CDs, Max Hueber Verlag, 2009

MEMOLehr-und Übungsbuch mit 2CDs, Wortschatz - und Fertigkeitstrainin zum Zertifikat Deutsch als Fremdsprache +MEMOLernwortschatz Deutsch-Polnisch, VerlagLangenscheidt, 2006

Themen 2/3 neu, Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache+ Arbeitsbuch mit 2CDs + Lehrerhandbuch A, B, Max Hueber Verlag, 2007

Further reading

Repetytorium gramatyki Języka niemieckiego, S.Bęza, PWN

Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch - Gramatyka j Języka niemieckiego z ćwiczeniami – Deutsch. W-wa, 1, 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 17-04-2020 22:01)