SylabUZ

Generate PDF for this page

English III - course description

General information
Course name English III
Course ID 09.0-WP-SOCP-JOBC3-A
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
  • mgr Marzena Lachowicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Exam

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:

wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,

kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,

wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1+

Scope

Kurs  koncentruje się na rozwijaniu czterech sprawności językowych: czytania, pisania, słuchania, mówienia oraz wykształceniu kompetencji umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w różnorodnych kontekstach społeczno-kulturowych. Program kursu zawiera elementy języka ogólnego oraz specjalistycznego z zakresu socjologii. Obejmuje analizę tekstów o następującej tematyce: praca: zatrudnienie i bezrobocie, korespondencja formalna.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z ćwiczeń: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny i ustny sprawdzający znajomość języka obcego na poziomie B2 z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów.

Egzamin składa się z 4 części: czytania, pisania, słuchania i mówienia. Część sprawdzająca umiejętność pisania zawiera wybrane zagadnienia gramatyczne.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Recommended reading

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd ed. Advanced, Oxford University Press, 2015
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd ed. Intermediate, Oxford University Press, 2016
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd ed. Upper intermediate, Oxford University Press, 2016
  • Oxenden C., Latham-Koenig C., English File 3rd edition intermediate plus, Oxford University Press, 2016
  • Treger A., Treger B., Psychology Vocabulary in Use. Poltext, Warszawa 2016
  • Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  • Matejko I., John-Jankowska B., A Selection of Sociological Problems in English, Tychy 2006
  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wydawnictwo „Wagros”, Poznań 2007.
  • Cieślak M., English, repetytorium leksykalno-gramatyczne, Wydawnictwo „ Wagros”, Poznań 2009.

Further reading

 

  • Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
  • Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 17-04-2020 22:13)